La Diputació consolida el talús del Cerro en Jalance per a evitar nous despreniments sobre les vivendes de l’entorn

Post també disponible en: Castellano

Els treballs, amb un pressupost superior als 65.000 euros, consistixen en el sanejament del terreny i la instal·lació de més de 880 m² de protecció mitjançant tècniques d’alpinisme.

La secció de Riscos Geològics i Espais Degradats de la Diputació de València ha iniciat l’actuació d’emergència per a assegurar el talús del Cerro a Jalance, després que un despreniment afectara diversos immobles situats just baix el vessant i es detectara el risc que es reproduïra la situació.

La intervenció, impulsada des de l’àrea de Medi Ambient de la institució provincial, respon a la sol·licitud remesa per l’Ajuntament, els servicis tècnics del qual van alertar de l’existència de blocs inestables i d’un risc real per al veïnat. Davant esta situació, la Diputació va activar els treballs per a garantir l’estabilitat del terreny i protegir les vivendes més pròximes.

El diputat de Medi Ambient, Avelino Mascarell, subratlla “la importància d’actuar amb rapidesa quan es detecta un risc clar de caiguda de materials”, i recorda que “la *Diputació compta amb una secció especialitzada precisament per a atendre este tipus de problemàtiques, que solen donar-se en municipis d’interior amb orografies complexes i que requerixen suport tècnic i econòmic per a fer-los front”.

L’actuació a Jalance inclou un sanejament complet del talús, retirant els blocs amb major probabilitat de despreniment, per a posteriorment instal·lar 450 metres quadrats de malla de filferro de triple torsió i altres 432 de xarxa de cable d’acer, una combinació que permetrà estabilitzar el vessant i contindre possibles moviments del terreny. Estes proteccions queden ancorades al terreny mitjançant bulons de fins a sis metres de profunditat, la qual cosa garantix la resistència del conjunt enfront de nous episodis de pluja o descomposició del material rocós.

A causa de la inclinació del talús i a les característiques geotècniques de l’entorn, els treballs s’estan executant mitjançant tècniques d’alpinisme, per part de personal especialitzat en intervenció en zones de difícil accés. L’objectiu és reforçar tota la superfície afectada per a eliminar el risc de despreniments i oferir tranquil·litat als veïns de les vivendes situades al peu del Cerro.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*