Bunyol viu aquest cap de setmana les tradicionals festes en honor a Sant Cristóbal

Post també disponible en: Castellano

Bunyol celebrarà aquest cap de setmana una de les cites més tradicionals del seu calendari festiu amb les festes en honor a Sant Cristobal. La Comissió de Sant Cristóbal ha organitzat un programa que es desenvoluparà del 10 al 12 de juliol i que combinarà actes religiosos, música, convivència i l’esperada benedicció de vehicles, un dels moments més representatius de la celebració.

L’acte central tindrà lloc el diumenge, quan, després de la missa en honor al patró dels conductors a l’Església de Sant Pere Apóstol, se celebrarà la desfilada i la benedicció de vehicles. La comitiva partirà a les 13.15 hores des de l’avinguda de la Violeta i tornarà a congregar a nombrosos conductors que cada any participen per a rebre la tradicional benedicció.

Com a novetat en aquesta edició, la Comissió ha volgut incentivar la participació dels camioners. Tots aquells que desfilen amb el seu camió rebran un bitllet per a participar en el sorteig de dos cofres regale Wonderbox, el resultat dels quals es donarà a conéixer al final del menjar de germanor.

Les activitats començaran el divendres amb el tradicional engalanamiento de la porta de la padrina de les festes, Sonia Ferrer Gil, un acte que donarà el tret d’eixida a un cap de setmana de celebracions.

El dissabte serà la jornada més festiva. La recollida de la padrina i el trasllat de la imatge de Sant Cristóbal des de l’ermita donaran pas a una cercavila fins a l’Església de Sant Pere Apóstol, acompanyat per la Xaranga L’Empastre. Ja a la nit, el Parc Manuel Carrascosa serà escenari del tradicional sopar de sobaquillo, oberta a socis i simpatitzants, abans de la presentació de Sonia Ferrer Gil com a Representant de l’exercici 2026-2027.

La vetlada continuarà amb el sorteig de regals entre els assistents, l’actuació de l’Orquestra Etiqueta Xou i una discomóvil que posarà l’ambient festiu fins a ben entrada la nit.

El diumenge, la programació arrancarà amb la recollida de la padrina i una nova cercavila fins a la parròquia, on se celebrarà l’eucaristia en honor a Sant Cristóbal. Després de la benedicció de vehicles, les festes conclouran amb el tradicional menjar de germanor en el Restaurant Trébede, una trobada que servirà per a posar el fermall final a tres jornades dedicades a mantindre viva una celebració profundament arrelada en el municipi.a de les celebracions més arrelades del calendari festiu de Bunyol, combinant tradició, devoció i convivència en honor al patró dels conductors.

Mi banner