Post també disponible en:
Les tres localitats de les comarques de Camp de Túria (L’Eliana), la Serranía (La Yesa) i el Rincón de Ademuz (Castielfabib) tenen aprovats un total de quatre projectes en el nou decret de març per valor de 300.000 euros.
La vicepresidenta Natàlia Enguix assenyala que “s’han aprovat ja 334 sol·licituds dels ajuntaments amb una inversió superior a 50 milions” en el marc d’un pla quadriennal amb 350 milions pressupostats.
El president Mompó destaca l’eficiència d’un programa que “s’adapta a les necessitats de cada municipi i elimina el problema dels terminis”. La Safor, amb nou projectes, la comarca amb més activitat al març.
La Diputació de València ha aprovat al març un nou decret del Pla Obert que dona llum verda a un total de quatre projectes presentats pels municipis L’Eliana, La Yesa i Castielfabib, a les comarques de Camp de Túria, la Serranía i el Rincón de Ademuz respectivament. En conjunt, la inversió global dels projectes frega els 300.000 euros. Cal recordar que, per al període 2024-2027, el Camp de Túria té assignats 25,8 milions d’euros, la Serranía 19,1 milions i el Rincón de Ademuz 5,9 milions del pla que coordina l’àrea de Cooperació Municipal i la vicepresidenta primera, Natàlia Enguix.
En este nou decret s’ha donat el vistiplau a 35 projectes presentats per 24 municipis de 10 comarques, amb una inversió de 5.261.199 euros. L’última entrega del principal programa inversor de la Diputació, amb una dotació quadriennal de 350 milions d’euros, “inclou importants actuacions en instal·lacions esportives, com és el cas de la instal·lació de noves graderies en el poliesportiu de La Yesa, però també obres en el cicle de l’aigua, manteniment d’espais verds i adequació d’infraestructures i servicis que milloren la qualitat de vida de les persones que habiten els nostres pobles i ciutats”, destaca la vicepresidenta primera i coordinadora del programa, Natàlia Enguix.
Per part seua, el president de la Diputació, Vicent Mompó, destaca l’eficiència d’un programa inversor que des de la seua posada en marxa a la fi d’abril de 2024 ha aprovat un total de 334 projectes presentats per municipis de totes les comarques, amb una inversió global de 50,3 milions d’euros. “Els ajuntaments estan aprofitant les facilitats d’un pla flexible que ha eliminat el problema dels terminis. Era una de les assignatures pendents dels plans d’inversió i estem demostrant la proximitat que vam prometre perquè les ajudes de la Diputació es queden en cada poble i cada ciutat, en forma de millores en la qualitat de vida dels seus habitants”.
Projectes aprovats en les tres comarques
La Yesa, a la comarca de la Serranía, durà a terme dos projectes. Un és la instal·lació de jocs infantils al parc de San Roque, amb una inversió de 156.000 euros; i l’altre és la instal·lació de graderies plegables en el pavelló del poliesportiu municipal, per a això es destinaran 52.000 euros.
Quant al municipi de L’Eliana, a Camp de Túria, ha rebut l’aprovació del seu projecte de renovació de la il·luminació del camp de futbol del poliesportiu de la localitat, amb un desemborsament de 52.000 euros. Finalment, l’Ajuntament de Castielfabib, situat a la comarca del Rincón de Ademuz, podrà escometre la renovació de la xarxa d’aigua potable i l’actualització dels depòsits de Los Santos.
El desglossament a nivell provincial del nou decret deixa set actuacions de millora d’instal·lacions esportives i altres tantes en zones verdes i parcs, més una compartida de renovació de jardins i zones esportives a Piles; cinc sol·licituds aprovades en matèria d’urbanisme; quatre d’obres en el cicle integral de l’aigua i altres quatre inversions en compra de vehicles i material divers; tres iniciatives per a adequar infraestructures i habilitar servicis; i altres dos projectes en asfaltat de camins i actuacions d’eficiència energètica. “Els espais verds, la renovació de les xarxes d’aigua i clavegueram, les noves energies i els complexos esportius són la base del desenvolupament sostenible que hem de protegir des de les institucions”, assenyala la vicepresidenta Enguix.
El Pla Obert de la Diputació és un programa progressiu, que incrementarà la inversió i els projectes presentats segons avance la legislatura, “permetent als alcaldes i alcaldesses definir bé les seues propostes i atendre necessitats sobrevingudes, com ha sigut la dana”, assenyala la responsable de Cooperació Municipal. En este sentit, la Diputació ha incorporat als comptes de 2025 una partida de 105 milions d’euros per a subvencionar els projectes del Pla Obert, quasi una tercera part de la dotació total del pla, recorda Natàlia Enguix.

Be the first to comment