La Generalitat finalitzarà aquest estiu les obres de reparació de les infraestructures locals d’Algemesí afectades per les riuades

Post també disponible en: Castellano

El conseller d’Infraestructures ha visitat Algemesí per a conéixer l’avanç de les obres en les quals la Generalitat inverteix 2,5 milions d’euros.

El cost i l’execució dels treballs en els dos ponts i passarel·la han sigut assumides per la Generalitat dins del pla Recuperem València.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha visitat Algemesí per a conéixer l’estat de les obres de tres infraestructures clau sobre el riu Magre greument danyades per les inundacions del passat mes d’octubre. Els treballs avancen a bon ritme i està previst que finalitzen aquest estiu.

Amb una inversió de 2,5 milions d’euros, la Generalitat ha assumit el cost i l’execució de la rehabilitació de la passarel·la per als vianants d’accés al Col·legi Maristes i els ponts de les carreteres CV‑5121 (direcció Alzira) i CV‑5232 (direcció Guadassuar). Aquestes actuacions formen part del pla Recuperem València i han sigut assumides per l’Executiu autonòmic després de rebre la cessió de competències dels ajuntaments afectats, la qual cosa ha permés agilitar la seua execució. 

Segons ha assenyalat Martínez Mus, les obres van començar al gener i està previst que concloguen a mitjan agost, amb l’objectiu de restablir per complet la funcionalitat i seguretat d’aquestes infraestructures essencials.

En la passarel·la metàl·lica que dona accés al col·legi, s’han restituït les baranes i 21 trams de gelosies, a més d’aplicar un tractament complet contra la corrosió. També s’estan renovant les conduccions d’aigua potable i sanejament del col·legi, que van ser destruïdes per les inundacions i que provocaven abocats en el riu. Així mateix, s’ha restaurat el paviment i la senyalització, amb l’objectiu de completar l’actuació al llarg del mes de juliol.

Respecte al pont de la CV‑5232, que connecta Algemesí amb Guadassuar, s’estan reparant el tauler i les muralletes mitjançant un sistema de contenció que permet el pas de l’aigua en cas de desbordament. També es reposen fanals i senyalització, a més de reconstruir un mur de contenció del camí rural. Sobre el llit del riu, les labors se centren en la protecció de la fonamentació i reparació de fissures, amb finalització prevista per a agost.

Per part seua, els dos sentits del pont de la CV‑5121 han sigut reforçats, s’han reparat fissures i recanvi les muralletes, l’enllumenat i les conduccions sanitàries i de comunicacions. Les labors avancen conforme al calendari i es completaran també al llarg de juliol i principis d’agost.

Malgrat les interrupcions causades per les pluges de març i els desembassaments de l’embassament de Forata, que van obligar a suspendre temporalment els treballs, les obres continuen segons el que es preveu. El conseller Martínez Mus ha subratllat que aquestes intervencions garantiran la seguretat de la passarel·la escolar, la connectivitat viària i el restabliment dels serveis essencials a Algemesí.

El pla Recuperem València contempla més de mig centenar d’actuacions en municipis de la Comunitat Valenciana afectats per les inundacions i una inversió directa de la Generalitat de 50 milions d’euros.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*