Entrevista. Yeray Ruiz: «Ser el primer Rei de la Fira i Festes de Bunyol servirà per a obrir la porta als xics en altres entitats»

Post també disponible en: Castellano

El jove Yeray Ruiz Celda es convertirà en el primer Rei de la Fira i Festes de Bunyol, després de presentar-se al càrrec i ser triat per l’Ajuntament de la localitat. Yeray, que sempre ha estat involucrat en el món de les festes del municipi, especialment en el faller, confessa que per a ell és «un orgull poder ser el primer xic a ocupar aquest càrrec» que, al seu judici, servirà «per a obrir la porta a altres xics a ocupar aquest càrrec en les corts o associacions com les bandes de música».

— ¿M’imagine que estaràs molt il·lusionat i content en haver sigut triat com el primer Rei de la Fira i Festes de Bunyol?

— Sí, clar. Jo sempre he estat involucrat en comissions i associacions; i representar al poble i a aquestes organitzacions és molt especial per a mi.

— Tot un orgull per a tu, ¿veritat?

— Sí, un orgull l’ésser el primer, és una cosa que sempre quedarà en el record. Seré el primer i això obri portes perquè altres associacions també puguen posar a xics en la cort o com els seus representants en el futur.

— ¿Com va ser el procés d’elecció i quan te’l van comunicar?

— La veritat és que va ser un poc llarg. El primer termini es va quedar buit i es va haver d’obrir de nou. Llavors ens presentem dos xics, encara que després va desistir. Així que després de dos mesos de crides i missatges, finalment el divendres passat l’alcaldessa em va comunicar que jo era el candidat triat.

— ¿I per què vas decidir presentar-te? ¿Quina va ser la teua motivació?

— Tot va començar com una broma entre amics, dient que algun dia seria el Rei de la Fira i Festes. Sempre he estat involucrat en moltes activitats i llocs: les falles, la banda, la comissió de festes… i quan van eixir enguany les bases per a Rei o Reina de la Fira i Festes, molta gent em va animar a presentar-me. Al final, vaig rebre molts missatges de suport i vaig decidir seguir avant.

— ¿Eres conscient del precedent que estàs asseient amb aquest càrrec?

— Sí, clar, i també per això. És un càrrec amb molta responsabilitat, però tinc molta gent que m’està donant suport. No estic sol. Així que espere que no passe molt temps fins que un altre xic també assumisca aquest rol, mostrant que no és una cosa exclusiva de dones.

— ¿Què creus que pensarà la gent sobre trencar la tradició de 50 anys de reines dones?

— Bé, sempre hi haurà gent a la qual li xoque, i és possible que se senta algun comentari al qual hauré de tancar l’orella. Però una vegada que es visca el moment i es veja que no passa res i que tant homes com dones poden exercir bé el càrrec, s’acceptarà. Igual que va passar quan es va nomenar una dona com a presidenta d’una falla o com a presidenta d’una banda. Vivim en una societat igualitària i fins fa poc en una societat musical sempre hi havia hagut un president de ‘El Litro’ o de ‘Los Feos’ fins que es va posar a una dona i hem vist que pot ser tan vàlid l’u com l’altra.

— ¿Ja tens una cosa planejada respecte a vestits i vestimenta?

— Bé, demà farem una prova de mesures i arranjaments. Ja que encara que al final tot ha anat molt ràpid, des del principi hem intentat tindre tot un poc lligat perquè sinó al final anava a ser una bogeria i per a evitar contratemps d’última hora i haver d’anar a la carrera.

— ¿Saps si hi haurà més novetats en la Fira i Festes d’enguany relacionades amb el teu nomenament?

— Encara no he parlat amb Sergio, el regidor de Fira i Festes; i tinc pendent una reunió amb ell. És possible que canvien alguns aspectes del protocol, però no tinc més detalls ara com ara.

— I per a finalitzar, diumenge que ve durant la tradicional nit de Sant Joan es durà a terme la teua proclamació oficial abans de res el poble de Bunyol, ¿com esperes que es desenvolupe la vetlada?

— Espere que molta gent participe, encara que siga un pont i dilluns festiu o alguns fins i tot puguen estar fora. M’agradaria que la gent torne a participar. Espere que es recupere aquesta tradició i la gent de Bunyol gaudisca d’aquesta nit especial.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*