Vocació de servei: posar en risc la teua vida per a salvar la dels altres

TESTIMONIOS DE LA TRAGEDIA

Post també disponible en: Castellano

Conforme van passant els dies es van coneixent situacions i episodis que durant la tràgica nit del dimarts passat es van viure en molts llocs afectats per la DANA, entre ells moltes de les heroïcitats per part de membres dels cossos de seguretat l’Estat, Guàrdia Civil, Policia Local i fins i tot per part de particulars; que es van dur a terme a l’ample i llarg dels nostres pobles i termes municipals afectats per la major catàstrofe de la nostra història recent.

Els carrers de Xiva van ser negades i van patir la força de l’aigua.

Aquest és el cas de molts membres de la Guàrdia Civil destinats als pobles de l’interior per on va discórrer la riuada, i en concret el de dos guàrdies civils destinats (i al seu torn veïns) de Xiva: el cap David Múgica i el tinent Christian Lacalle, els qui es van convertir en autèntics àngels de la guarda per a molts dels seus conveïns en recórrer els carrers convertits en rius de la zona més afectada del municipi per a socórrer, especialment, als més necessitats a causa dels seus problemes de mobilitat.

Uns membres de la Guàrdia Civil els qui també han volgut subratllar “l’ajuda durant eixa vesprada i nit fatídica d’alguns paisans, que es van jugar també el tipus com nosaltres ajudant als seus conveïns”.

Ells van poder ajudar a molts veïns posant de debò risc les seues vides per moments; però si un cas és encara més escruixidor és el d’un Guàrdia Civil (que prefereix que ocultem el seu nom) que va acudir al costat de diversos companys al fatídic punt de l’Autovia A3 entre Bunyol i Xiva per a ajudar als centenars de persones allí atrapades en els seus vehicles i que quasi va perdre la vida en l’intent en ser arrossegat per les aigües.

“L’aigua ho va arrossegar i li ho va engolir. L’aigua, el fang, les pedres li van entrar per la boca; i durant un moment l’aigua va fer una ona i va aconseguir traure un braç i agarrar-se a un ferro per a traure el cap i respirar. Va salvar la vida de miracle”, com ha relatat un dels seus companys que ha viscut molt de prop la tragèdia.

“Va estar ajudant a tots els conductors atrapats en el parany mortal de l’Autovia A3 en la qual es va convertir el tram entre Xiva i Bunyol sota el viaducte; en el qual es van quedar atrapats prop de tres centenars vehicles; i durant un moment el corrent era tan intensa que va poder amb ell i se’l va emportar, va salvar la vida de miracle”, reitera el company.

“Això va succeir sobre les set de la vesprada, en ple moment de la riuada, quan corria un autèntic riu per l’Autovia en la qual hi ha hagut persones mortes”, tal com descriu.

Gràcies als seus esforços i a posar en risc en les seues vides, van ser més de 130 les persones que van poder ser ateses la nit del dimarts a Bunyol. Persones que van ser acollides per l’Ajuntament de la localitat a la Sala El Mercat. 

No obstant això, el propi Guàrdia Civil consultat per tucomarca.com no vol atribuir-se cap mèrit i assegura que es “va banyar, vaig eixir, em vaig vindre per a casa i em vaig dutxar. I l’endemà a treballar, no li vaig voler donar més voltes”. Una experiència límit la viscuda en un tram de l’autovia A3 convertit en un autèntic drama, “en el qual intentem ajudar a la gent; vam fer el que vam poder”.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*