Post també disponible en:
El president assenyala que, gràcies a això, la Comunitat Valenciana estarà més ben preparada davant tensions de la xarxa i possibles apagades i permetrà als projectes autoritzats un accés més ràpid a finançament.
Destaca que en tres anys s’ha instal·lat el doble de potències de renovables, tant en grans plantes com d’autoconsum, que en les dues anteriors legislatures.
Remarca la importància de comptar amb energia neta, barata i constant per a continuar atraient inversions, la qual cosa derivarà en una major creació d’ocupació de qualitat i millora dels serveis públics.
El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que el Consell simplificarà el procediment administratiu per a autoritzar que les plantes renovables, a més de produir, puguen emmagatzemar energia.
Així ho ha manifestat durant la III Jornada d’Emmagatzematge Energètic i la seua Cadena de Valor organitzada per la Universitat de València (UV), la Universitat Politècnica de València (UPV) i Power Electronics on ha assenyalat que “amb infraestructures energètiques d’aquesta classe, la Comunitat Valenciana estarà més ben preparada davant les tensions de la xarxa i possibles apagades o caigudes de subministrament”.
A més, aquest nou sistema permetrà als projectes autoritzats un accés més ràpid al finançament en agilitzar els tràmits i, d’aquesta manera, facilitar l’abocar energia barata a les hores en les quals és més cara com la primera del matí o l’última de la vesprada.
El cap del Consell ha traslladat que, fins ara, “era un tràmit molt complicat que desincentivava la posada en marxa d’aquesta mena d’instal·lacions” pel que, amb aquesta mesura, “vam demostrar una vegada més que la política energètica és una prioritat estratègica en la qual el sector públic i privat treballem junts perquè la Comunitat Valenciana lidere el canvi energètic mitjançant la creació d’un teixit industrial associat a aquest sector”.
Per aquest motiu, ha indicat que “estem impulsant un nou marc jurídic per a dur a terme una transició energètica assenyada que, gràcies al Pla Simplifica, elimina traves, agilitza la tramitació, aporta seguretat jurídica, millora la coordinació entre organismes i garanteix la protecció del medi ambient”.
En aquest sentit, ha destacat que en tres anys “hem aconseguit instal·lar el doble de potència de renovables, tant en grans plantes fotovoltaiques com d’autoconsum domèstic, respecte a les dues anteriors legislatures i autoritzat cinc vegades més el que es va instal·lar entre els anys 2015 i 2023”.
A més, Pérez Llorca ha assenyalat que “continuem treballant per a reduir l’embós de 15.000 expedients d’instal·lacions elèctriques per a habitatges i empreses que ens trobem, la solució de les quals accelerarem encara més gràcies al nou sistema que autoritza les Entitats Col·laboradores de Certificació intervindre en els expedients d’Energia, de manera que es reduiran entre cinc i deu vegades els terminis de tramitació”.
La importància de l’energia neta i barata per a atraure inversió
El president de la Generalitat ha traslladat que “la transició energètica és un potent motor de creixement i un estímul per a la generació de riquesa i ús d’alta qualificació que, al seu torn, atrau més inversió, reté talent i promou la innovació”.
Així, ha posat en valor que en la Comunitat Valenciana estan en desenvolupament diferents projectes d’inversió de gran envergadura per valor de 20.000 milions d’euros que “tenen com a denominador comú que necessiten energia neta, barata i constant”.
“Si garantim eixa energia, garantim inversions i, amb elles, més ocupació de qualitat que redunda en millors serveis públics”, ha continuat Pérez Llorca, al mateix temps que ha destacat que això s’uneix a l’estabilitat institucional, seguretat jurídica, simplificació administrativa, bon capital humà, fiscalitat raonable i infraestructures amb les quals compta la Comunitat Valenciana per a continuar captant aquest tipus de projectes.
