Post també disponible en:
L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha admés aquest dimecres, després de fer-se públic un informe d’Emergències de la Generalitat Valenciana, que va informar sobre la possible evolució de la DANA cap a “la regió muntanyenca de Conca” el 29 d’octubre de l’any passat.
Com es recordarà, la menció a aquesta àrea geogràfica ha sigut objecte d’una intensa polèmica des que el matí del 29 d’octubre el president de la Generalitat, Carlos Mazón, assegurara en una compareixença pública que la DANA es desplaçava cap a aquest punt i posteriorment esborrara el missatge del seu perfil de X.
No obstant això, en un un comunicat fet públic aquest dimecres, Aemet ha explicat que “es parla de la regió muntanyenca de Conca com una referència geogràfica i en cap cas es diu que això signifique que remet el temporal en la Comunitat Valenciana”.
S’insisteix des d’aquest organisme estatal que el cap de Climatologia de Aemet en la Comunitat Valenciana, José Ángel Núñez, va oferir en les seues converses amb el personal d’Emergències “una detallada descripció de la situació en la qual esmenta que la major adversitat està a l’interior de la Comunitat Valenciana, que a la vesprada es desplaçarà cap al nord de la província de València i a Castelló, sense esmentar en cap moment la regió muntanyenca de Conca, alguna cosa que tampoc va fer en cap de les seues declaracions als mitjans de comunicació com a portaveu de Aemet”.
Per tant, conclou Aemet, “la menció a la regió muntanyenca de Conca es va realitzar fonamentalment com una referència geogràfica per a informar que el temporal anava a ser més intens en zones de l’interior que de costa i en cap cas, per part de Aemet, s’esmenta que això supose una remissió del temporal durant la vesprada del 29 d’octubre”.
El comunicat de Aemet arriba després de conéixer-se aquest dimarts el contingut d’un informe de la Subdirecció General d’Emergències de la Generalitat, aportat al jutjat que investiga la gestió de la DANA, que sosté, mitjançant la transcripció de trucades telefòniques, que la Aemet va indicar en tres ocasions que la màxima intensitat de les precipitacions es desplaçava cap a Conca eixa jornada.
Segons consta en aquest informe, va haver-hi una primera crida de Aemet a Emergències el 29 d’octubre a les 9,43 hores en la qual des d’aquest organisme estatal s’informa que la tempesta “tira més cap a l’interior” cap a la mitjanit, concretament “cap a la regió muntanyenca de Conca”. A les 11,26 hores és el departament d’Emergències el que telefona a la Aemet per a confirmar que l’evolució de les pluges es dirigeix cap a Conca, al que l’interlocutor de Aemet respon: “Això, sí”.
I a les 16,16 hores es produeix una tercera trucada des d’Emergències de nou a Aemet, que assegura que entre les 15,00 i les 18,00 hores el model meteorològic mostra un desplaçament de màxim de la precipitació cap al nord-oest, i que entre les 18,00 i les 21,00 el màxim d’intensitat estaria ja en la regió muntanyenca de Conca.

Be the first to comment