Fotogalería: Bunyol celebra la festivitat de San José sota la pluja

Post també disponible en: Castellano

Bunyol ha viscut amb intensitat la festivitat de San José, malgrat la insistent pluja que ha acompanyat els actes programats. La jornada ha estat marcada per la devoció i l’esperit faller, amb la celebració de la missa en honor a San José, les tradicionals cercaviles i l’ofrena al sant al carrer Daoiz i Velarde.

Les Falleres Majors i les seues corts d’honor de les quatre comissions falleres de la localitat (Buñol Pueblo, Reyes Católicos, Nuevo Buñol i El Prado) han assistit amb les seues millors gales a la solemne missa en la Parròquia de Sant Pere Apóstol.

Per part seua, la Falla Las Ventas ha reunit des de primera hora del matí a fallers i veïns en els seus actes programats, entre ells la missa en honor a San José en la Parròquia de La nostra Senyora dels Dolors.

Un dels moments més esperats, l’ofrena a San José a l’Església del Barri Sant Rafael, es va poder celebrar malgrat la pluja i el vent. Com és tradició després de la missa es va realitzar el lunch i la mascletá. Per a finalitzar el matí les fallera majors i presidents es van desplaçar fins al Carrer Daoiz i Velarde on van ser convidats pels veïns a ofrenar a San José.

Com no podia ser d’una altra manera, la pólvora ha tingut un paper protagonista amb el tret de les espectaculars mascletás al migdia, que han reunit a centenars de persones en tota la localitat.

Les Falles de Bunyol han tornat a demostrar la seua capacitat d’adaptació i resistència, mantenint visca una tradició que cada any uneix a tota la població entorn del foc, la pólvora i la devoció a San José.

Fotos: A. Pallás

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*