
Post també disponible en:
Castellano
El senador de Compromís, Carles Mulet, anuncia que presentarà esmenes als PGE i reclama “unitat” a la resta de grups per a convertir-la en una realitat
Una vegada més el Govern central eludeix comprometre’s de manera inequívoca amb la solució a la inundabilitat que pateix la localitat valenciana d’Alzira. En una recent resposta a les preguntes de Compromís al Senat sobre aquesta qüestió, el Govern no concreta mesures, ni terminis, ni pressupost a acabar amb les avingudes del riu Xúquer a través d’actuacions en els barrancs Barxeta i Casella i millora del drenatge en l’entorn urbà d’Alzira. Aquestes actuacions estaven contemplades per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) en el Pla Hidrològic de la Conca del Xúquer dotada amb 981 milions i compten d’una diagnosi perfectament clara que especifica les solucions.
El senador Carles Mulet ha criticat hui que, malgrat conèixer els problemes que genera en l’evacuació de cabals l’estrenyiment del pont de Xàtiva, preocupació que comparteixen tots els grups i sectors cívics “el Govern seguisca sense concretar quines seran les actuacions i a quins trams afectaran, el seu pressupost previst i els terminis. Posposen de nou en les seues respostes les solucions, pel que ens temem que, o no les tenen, o no les fan públiques”.
Mulet ha retret que el Govern desistisca de “actuar per a prevenir” i que cada vegada més opte per “actuar després dels desastres”, alhora que es manté un infrafinançament “que lliga de peus i mans a la Generalitat a l’hora de destinar fons”. Així des de Compromís han anunciat que presentaran una esmena als Pressupostos Generals de l’Estat, si el text no preveu mesures “davant el cansament veïnal davant els problemes d’inundacions i vulnerabilitat que suposa l’actual situació” i ha demanat a la resta dels grups que mantinguen el seu consens i unitat i “plantegen i voten a favor d’esmenes al text per a aportar les solucions que el poble d’Alzira reclama”.
Mulet demanarà així, davant la indefinició existent i el silenci oficial, una partida finalista de 26 milions d’euros que recupere l’execució de les actuacions plantejades per l’empresa redactora de l’Estudi d’Alternatives per a reduir el risc d’inundacions a partir de l’ampliació de la Casella des de la tancà de Sant Antoni fins al Xúquer, perquè puga arreplegar els cabals de l’Estret i del Vilella i permeta els lliuraments dels col·lectors de la població i del canal interceptor de lés Basses que eviten les inundacions del nucli urbà i la remodelació de la CV-41 amb la CV-50 a nivell de la cota 21 metres, així com una regeneració de terrenys com a parc urbà perquè actuen com a tanc de tempestes.
Be the first to comment