Post també disponible en:
Juan José Tirado, president del Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) i Antonio serral, Director del CIT RuralTEC València han mantingut la primera reunió de treball a fi d’estudiar futurs marcs de col·laboració.
La reunió de treball, desenvolupada en la seu de CECOVA a València, ha permés traslladar al president de CECOVA, alguns dels aspectes més rellevants del treball que el CIT RuralTEC iniciarà en els territoris d’influència (Alt Túria, Ademús i Plana d’Utiel Requena) en relació amb la gestió i anàlisi de dades per a pal·liar els efectes de la soledat no desitjada de les persones majors.
Per a l’equip del CIT RuralTEC, el coneixement i les aportacions dels professionals d’infermeria, representats des de CECOVA, suposen una peça fonamental per a optimitzar treball que aquest organisme, dependent del Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic i la Diputació de València, comença a implantar a la província.
Cal assenyalar que CECOVA ha desenvolupat, des dels diferents Col·legis d’infermeria de la Comunitat, un ingent treball en matèria d’assistència i prevenció destinada a persones en situació de soledat no desitjada en l’àmbit rural, experiència de gran utilitat per al disseny del treball de RuralTEC.
El CIT RuralTEC, creat fruit del protocol signat entre el MITECO i la Diputació de València, naix amb la vocació d’integrar-se en el territori, de potenciar el talent i la innovació i acompanyar i impulsar les iniciatives gestades en el medi rural. El seu objectiu és aconseguir una major equitat territorial a través de la diversificació en el desenvolupament econòmic, la retenció i captació de talent i la innovació en àrees en declivi demogràfic rurals.

Be the first to comment