El Consell consensua amb els veïns i l’Ajuntament de Calles la solució per a reconstruir el pas sobre el riu Tuejar

Post també disponible en: Castellano

El conseller d’Infraestructures ha visitat Calles per a conéixer els avanços d’esta important actuació després de la neteja del llit del riu i la demolició de l’estructura anterior.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha visitat Calles per a reunir-se amb l’alcaldessa de la localitat, María Consuelo García, i els veïns del municipi amb l’objectiu de consensuar la reconstrucció del pas que creua el riu Tuejar, “una infraestructura essencial que va quedar greument danyada per les intenses pluges del passat mes d’octubre”.

Cal recordar que la forta corrent va arrasar gran part del material del llit natural, provocant profundes escavacions i danys en la fonamentació de l’antiga estructura, la qual cosa va deixar la infraestructura en una situació crítica. Després de la demolició de l’anterior, la Generalitat treballa en la construcció d’un nou pas.

En aquest sentit, s’ha acordat detindre les obres durant les pròximes jornades amb l’objectiu que la solució pactada per totes les parts puga garantir la seguretat i ser d’acord amb les demandes de la població i el consistori. L’objectiu és que el nou pas siga resilient i puga suportar possibles episodis meteorològics extrems.

Les obres realitzades inclouen la neteja del llit del riu, la demolició de l’estructura anterior, l’hormigonat en ambdós marges del riu, així com la construcció del pas i l’adequació dels accessos.

El conseller ha recordat que aquesta actuació forma part de les més de 50 obres locals que la Generalitat ha assumit en 26 municipis de la Comunitat Valenciana, tot i no tractar-se de competències autonòmiques. En aquest sentit, ha instat el Govern d’Espanya a fer el mateix amb les obres que li corresponen i que té pendents d’executar.

Martínez Mus ha destacat que la Generalitat ha destinat més de 120 milions d’euros a la recuperació d’infraestructures viàries de titularitat tant autonòmica com municipal, amb l’objectiu de restablir la normalitat en les zones afectades per les riuades i garantir la seguretat de la ciutadania. “Davant l’emergència, actuem amb rapidesa i determinació”, ha conclòs.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*