Entrevista a Sergio Galarza, regidor de Fira i Festes de Bunyol: “Hem penjat ja el cartell de no hi ha entrades per a la Tomatina d’enguany”

Post també disponible en: Castellano

Sergio Galarza és el regidor de Fira, Festes i Tomatina de l’Ajuntament de Bunyol, qui ha resumit per a tucomarca.com les principals novetats per a la pròxima edició de La Tomatina que se celebra aquest dimecres així com per a aquestes setmanes festives.

— Aquestes seran les seues terceres Fira i Festes com a regidor de l’àrea. S’afronten amb més tranquil·litat després de l’experiència passada?

— La veritat és que cada any és un nou repte. Ja vas coneixent la dinàmica, saps el que es pot millorar, però sempre hi ha nervis i responsabilitat, perquè parlem d’unes festes molt importants per a Bunyol, les afronte amb la confiança de tindre un gran equip de treball darrere, la Comissió de Festes, la brigada municipal, les associacions, col·lectius i voluntariat.

— Com a màxim responsable de les festes en la localitat, com veu el poble ja en plena voràgine festiva?

— Veig a la gent amb moltíssimes ganes de diversió, de retrobar-se i de gaudir. Hi ha molt d’ambient i això es nota en cada acte que hem celebrat fins ara. Tot està transcorrent amb normalitat, amb una gran participació i, el més important, amb un comportament exemplar per part de la ciutadania.

— Hem vist noves mesures de prevenció, com les tanques en el recorregut de les cavalcades, més concretament en la zona de Layana. A què es deu aquesta mesura?

— Es tracta d’una mesura de seguretat que respon a una millora contínua en l’organització, després de la petició dels conductors dels tractors que cobreix el recorregut de les carrosses. Encara que la zona és àmplia, el volum de públic cada any és major, sobretot de les xiquetes i xiquets que envaïen la zona de desfilada, podent tindre accidents, això ens obliga a reforçar la prevenció per a garantir la seguretat de tots, tant dels espectadors com dels propis participants. Preferim ser prudents, perquè entenem que la seguretat ha d’estar sempre per damunt de tot.

— Háblemos de dos dels actes organitzats per l’Ajuntament més multitudinaris: el concurs de Paelles i La Tomatina.

— Les Paelles són un moment de germanor, de reunió entre veïns, quadrilles i visitants, on es comparteix molt més que un menjar, enguany s’han congregat de 3.100 persones, un rècord de participació, que després després del concurs i el sopar han gaudit amb a l’Orquestra Montecarlo, en total, festa fins a les sis de la matinada. I què dir de La Tomatina, el nostre esdeveniment internacional per excel·lència. Per a nosaltres és un orgull que Bunyol siga conegut a tot el món per una festa que representa alegria, diversió i convivència. Però darrere hi ha una gran faena d’organització perquè tot isca bé. Enguany són 120.000 quilos de tomaca, el dimarts ja comencem a carregar. Les tomaques estan ja ací a Bunyol.

— Què tal ha anat la venda d’entrades enguany?

— Crec que penjarem el cartell de no hi ha entrades. Ho tenim ja tot venut. Esperem que vaja a eixir tot bé i que no hi haja cap problema. Quin gaudi la gent de la seua Tomatina. Enguany comptarem amb la visita de Natàlia Enguix, la vicepresidenta de la Diputació; i està per confirmar la presència de Vicente Mompó, el president de la Diputació, entre altres convidats.

— Acabem amb una invitació a la població i visitants al fet que no es perden La Tomatina d’enguany així com cap dels actes de la Fira i Festes de Bunyol?

— Per descomptat. Convide a tots els buñoleros, buñoleras i als qui ens visiten aquests dies al fet que gaudisquen intensament de la Fira i Festes. Que participen en els actes, que visquen la música, la cultura, la tradició i la diversió que ens caracteritza. Bunyol està preparat per a oferir unes festes úniques, i volem compartir-les amb tots.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*