Francisco Melero dirigeix a l’Orquestra Filharmònica de Requena juntament amb el grup Mi Chica en un concert de Nadal solidari

Post també disponible en: Castellano

La formació actuarà en el Teatre Principal de Requena, demà 21 de desembre a les 19h, patrocinada per la Fundació Ciutat de Requena i el Celler Sierra Nord, en solidaritat amb els afectats per la dana a la comarca i per al qual s’ha habilitat una fila zero en www.orquestarequena.com.

Francisco Melero: “Serà un concert molt especial després de la catàstrofe que ha suposat la dana per a desenes de milers de persones a Requena i en altres 77 municipis. A elles li ho dedicarem”. 

El director assenyala que “farem un programa dividit en dues parts, començarem amb la música pop de La meua Xica en format simfònic per a recordar els èxits d’aquest duo en els anys ‘90, continuarem amb un repertori contemporani i finalitzarem amb peces tradicionals de Nadal”. 

El programa del Concert de Nadal inclourà algunes de les millors cançons de Mi Chica que van aconseguir un gran èxit a nivell nacional i internacional, vendre més de 50.000 còpies al Japó en 1995 i triomfar a Llatinoamèrica. 

L’Orquestra Filharmònica de Requena abordarà en la segona part les obres Nova York, Nova York de J. Kander i F. Ebb; My way de C. François i J. Reveux; El Mag de Oz d’Harold Arden; Blanc Nadal de Irving Berlin, Nit de Pau de Franz Xaver Gruber i El Tamboriner de Katherine Kennicott Davis.

L’Orquestra Filharmònica Fundació Ciutat de Requena, dirigida per Francisco Melero, oferirà el Concert de Nadal en el Teatre Principal de Requena, demà dissabte 21 de desembre a les 19h. La formació actuarà en la primera part al costat del grup Mi Chica i en la segona abordarà obres simfòniques i temes nadalencs en un concert, patrocinat per la Fundació Ciutat de Requena i el Celler Sierra Nord, en solidaritat amb els afectats per la dana a la comarca i per al qual s’ha habilitat una fila zero. 

Francisco Melero indica que “serà un concert molt especial després de la catàstrofe que ha suposat la dana per a desenes de milers de persones a Requena i en altres 77 municipis. A elles li ho dedica- rems”. En relació amb l’actuació, el director de l’Orquestra Filharmònica de Requena assenyala que “farem un programa dividit en dues parts, començarem amb la música pop de Mi Chica en format simfònic per a recordar els èxits d’aquest duo en els anys ‘90, continuarem amb un repertori contemporani i finalitzarem amb peces tradicionals de Nadal”. 

El director assegura que “amb aquest concert l’orquestra finalitza la seua activitat en 2024, un any que ha sigut molt fructífer en l’artístic i musical amb grans cites com l’XI Concert de la veuen- dimia i el vi al costat de les sopranos Ainhoa Arteta i Montserrat Martí Caballé i el baríton Luis Santana davant més de 900 persones”. Melero subratlla que “ja estem treballant perquè la pro- gramación de l’any pròxim concite també la presència de prestigiosos músics i artistes, obje- tivo que sempre perseguim en totes les activitats”. 

La recaptació d’aquest concert es destinarà a les persones afectades a la comarca per les inunda- ciones, per a això s’ha habilitat una fila zero en www.orquestarequena.com a través de la que es poden fer aportacions. Així mateix, les entrades-donatiu es poden aconseguir anticipadament en la mateixa pàgina web de l’orquestra i al carrer Norberto Piñango no 17 baix, de Requena, per 10 euros; el preu en taquilla demà seran 12 euros. 

El programa del Concert de Nadal inclourà algunes de les millors cançons de Mi Chica, com a Amigo, Las cosas diferentes, No quiero verte llorar, Diría, Juro decirte la verdad, Cantares de Joan Manuel Serrat i el tema Flores rojas que dona nom al treball homònim del grup, publicat per Warner Music, amb el qual els valencians Beatriz Alfonso i Roberto Poveda van aconseguir un gran èxit a nivell nacional i internacional, vendre més de 50.000 còpies al Japó en 1995 i triomfar a Llatinoamèrica. 

Les cançons de Poveda reflecteixen una manera de sentir la vida i la música molt personal, a les quals la veu d’Alfonso confereix un estil i segell molt particular, amb les quals han arribat “a l’ànima de molta gent”. L’Orquestra Filharmònica de Requena abordarà en la segona part les obres Nova York, Nova York de J. Kander i F. Ebb; My way de C. François i J. Reveux; El Mag de Oz d’Harold Arden; Blanc Nadal de Irving Berlin, Nit de Pau de Franz Xaver Gruber i El Tamboriner de Katherine Kennicott Davis. 

El Concert de Nadal també compta amb la col·laboració de la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Requena, Generalitat Valenciana, Institut Valencià de Cultura (IVC), el enoresort Finca Calderón del Celler Sierra Nord, Nexe Wines, Telfy TV, Font Primavera, Onda Requena, Ràdio Requena, Ràdio Utiel i Monogràfic comunicació. 

Francisco Melero 

Francisco Melero dirigeix en països com Alemanya, el Canadà, Colòmbia, Eslovènia, Espanya, França, ChinaoPortugalyhacolaboradoconprestigiosossolistasyartistascomoAinhoaArtetay Montserrat Martí Caballé de la qual és el seu principal director des de 2021, Rafael Salines, Rubén Parejo, Agustín Prunell-Friend, Thomas Mohr, Iván Balaguer, Lucía Van Egmont, Frank Cassard, Emilia Honrubia, Sebastiá Peris, Manuel Más, Javier Palacios, José Franch Ballester, Llaura Malikian, Raquel del Val, José Manuel Zapata, Rocío Márquez, Claudio Constantini, Fernando Egozcue, María Toledo, Eugenia Moliner, Francisco López, Minerva Moliner, Leonel Morales, Josu De Solaun, Carles Marín, Francisco Fierro, Misha Dačić, Luis Santana, Beatriz Gimeno, Aitzol Iturriagagoitia o David Apellániz. 

El director de l’Orquestra Filharmònica Fundació Ciutat de Requena, ha dirigit nombroses ópe- ras com La traviata de Verdi, La Bohème de Puccini, Carmen de Bizet, La Serva Padrona de Pergolesi o La Celestina de Pedrell, així com les principals sarsueles del repertori; i ha rebut diversos guardons i reconeixements per la seua trajectòria professional. 

Melero, que va estudiar amb els mestres José María Cervera Lloret, George Pehlivanian, Armant Tasso i José Collado, el seu mentor i a qui deu la seua principal formació i vocació, va debutar com a director a l’edat de 17 anys en el Palau de la Música de València. En el seu vessant educatiu imparteix el Curs de Direcció d’Orquestra Ciutat de Requena i el Concurs de Direcció d’Orquestra Maestro Collado, i organitza, al costat de Musical Arts i el suport de la Fundació Ciutat de Requena, un curs i festival d’estiu del qual és el seu principal director des de 2021. 

Orquestra Filharmònica de Requena 

L’Orquestra Filharmònica de Requena, que va debutar en el Temple de Santa María de Requena inter- pretando la Simfonia número 5 de Ludwig van Beethoven el 5 d’abril de 2007, ha oferit més de 100 concerts interpretant obres del gran repertori clàssic i contemporani de compositors espanyols i estrangers. Francisco Melero està des dels seus inicis al capdavant d’una formació que actua amb 96 músics i desenvolupa la seua activitat com a associació sense ànim de lucre amb quasi 300 socis. 

L’orquestra i el seu director, que van ser proposats per Federico Mayor Zaragoza, director general de la Unesco entre 1987 i 1999, per al nomenament de Músics per la Pau, també han col·laborat amb diversos grups corals. Entre els concerts realitzats, cal destacar els realitzats en el Palau de la Música de València, els Concerts de la verema i el vi, els realitzats durant la Setmana de Música Sacra de Requena o aquells amb un interés social com els Concerts extraordinaris per la pau o els concerts solidaris a benefici de persones majors, de la Creu Roja i de familiars de malalts d’alzheimer. Des de la seua fundació té l’objectiu d’ampliar la formació de joves músics i estudien- tes de conservatoris en un entorn que ha atret a desenes d’intèrprets pel seu ambient acadèmic. 

Mi Chica

Roberto Poveda va donar un gir a la seua carrera a principis dels anys noranta i forma amb la seua dona, Beatriz Alfonso, el duo Mi Chica Delante, nom amb el qual gravarien el seu primer disc per a la dis- cográfica valenciana Lucas Records en 1993. Un parell d’anys després signen amb la casa Warner Music i publiquen Flores roges amb el nom de Mi Chica Xica, amb el qual triomfen nacional i internacio- nalmente i venen desenes de milers de còpies. L’àlbum va ser present en totes les llistes de ràdio fórmules nacionals i programes de cadenes de televisió presentats per periodistes com Xavier Sardà, Dt. Teresa Campos o Nieves Herrero. 

Després d’algunes gires per Espanya, editen en 1999 un nou disc amb la companyia de Barcelona Horus; al poc temps es traslladen a Londres on van romandre un parell d’anys acumulant experiències i actuant en diverses sales i locals de la capital anglesa. Al seu retorn, s’instal·len a Tarragona on continuen oferint actuacions en directe i creant produccions de jingles, música per als informatius de Canal 9, així com per a campanyes de publicitat i institucionals. Posteriorment, es traslladen a Canàries realitzant música per a la cadena dels hotels Princess per totes les illes. 

Poveda també ha publicat un àlbum anomenat Ingràvids i gentils com a bombolles de sabó en el qual recopila cançons pròpies i d’altres autors, basades en textos dels poetes de la Generació del 27. El duo format per la cantant i el cantautor resideix a Requena en l’actualitat i continua treballant en diversos projectes artístics. En la seua acadèmia de música Primer Pla imparteixen cur- sos de cant, interpretació musical i ioga, i desenvolupen treballs de producció audiovisual per a Telfy TV, un canal local de televisió per cable.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*