Post també disponible en:
Castellano
L’aportació s’emmarca en el Fons de Cooperació Municipal junt amb el Consell, que compta amb apèndixs per a turisme i despoblació. La corporació provincial ha destinat enguany al Fons 60 milions
Camporrobles, Chera, Requena, Utiel, Venta del Moro i Villargordo del Cabriel formen part d’este fons incondicionat, compatible amb la resta d’ajudes institucionals, al qual la Diputació aporta en el conjunt de la província 1.880.000 euros
La Diputació de València distribuirà 98.500 euros entre els sis municipis turístics de la comarca Requena-Utiel, corresponents al Fons de Cooperació Municipal per a localitats turístiques en el qual la corporació provincial participa junt amb el Consell. Esta línia d’inversió és un apèndix del Fons de Cooperació Municipal, al qual la Diputació ha aportat este any 60 milions d’euros.
Concretament, a Villargordo del Cabriel li corresponen 25.000 euros, mentre que Requena n’obtindrà 18.700, Venta del Moro 15.300, Camporrobles 13.600, Utiel 13.200 i Chera 12.600.
Esta línia específica d’inversió queda recollida en l’article 3 del Decret 142/2020 i va ser aprovada al ple celebrat per la Diputació el passat 7 de juliol. La institució repartirà en total 1.880.172,40 euros entre els municipis turístics de la província, la mateixa quantitat que aporta la Generalitat a les localitats valencianes de manera incondicionada. És a dir, les transferències arribaran als ajuntaments per a finançar globalment activitats i serveis que decidiran els propis consistoris en funció de les competències assumides.
El diputat de Turisme, Jordi Mayor, explica que les ajudes “arribaran de manera àgil i eficaç als ajuntaments i funcionen com les del Fons de Cooperació, podent-se destinar a inversió i despesa corrent, amb una quantia major que les anteriors subvencions turístiques i amb menys burocràcia”. A més, “l’essència d’esta línia d’inversió respecta l’autonomia municipal que és l’eix sobre el qual es mou i gestiona la Diputació, sent els alcaldes i alcaldesses els que finalment decidiran les actuacions que es financen amb estos diners en resposta a les necessitats dels seus pobles”, afig el responsable provincial de Turisme.
Esta aportació d’1,9 milions d’euros se suma als 1,6 milions assignats per la Diputació als municipis en risc de despoblació i als 60 milions que la corporació ha repartit enguany entre les 266 localitats valencianes en el marc del Fons de Cooperació Municipal, el triple de la quantitat destinada pel Consell a la província en este programa conjunt de finançament local.
Totes les comarques
Sota els principis d’objectivitat i equitat i tenint en compte indicadors de població i activitat turística, la distribució de l’aportació provincial entre els 101 ajuntaments de totes les comarques va des dels 9.300 euros de pobles com Potries, Alfauir, Estubeny i Sollana fins als 108.000 de Gandia, passant pels 53.000 de Sagunt, els 98.000 de Cullera i els 101.000 d’Oliva, entre altres.
Be the first to comment