Post també disponible en:
El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, es reunix amb l’alcalde del municipi del Camp de Túria, Jesús Salmerón
Gátova té assignats 843.561 euros del Pla Obert d’Inversions, 167.295 més que en la legislatura anterior
El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, s’ha reunit este dijous amb l’alcalde de Gátova, Jesús Salmerón, per a repassar els projectes que el municipi del Camp de Túria està realitzant amb les inversions de la institució provincial.
Amb el Pla Obert, Gátova durà a terme dos actuacions en instal·lacions esportives, la restauració del frontó i de la piscina municipal, amb una inversió de quasi 300.000 euros cada una. Segons ha explicat l’alcalde, “el frontó municipal estava totalment en ruïnes, no hi havia pista esportiva per a la gent jove, apostem per fer el frontó nou cobert amb els vestuaris, i la piscina estava en una situació prou deplorable, es buidava contínuament i les màquines no funcionen”.
Un altre projecte és la reurbanització del carrer Calvari, “que estava en situació perillosa, s’estava trencant el formigó i l’empedrarem perquè estiga d’acord amb la resta del poble”, ha detallat Salmerón sobre esta inversió que té un cost de 339.682 euros.
A més, Gátova està treballant en un projecte del cicle integral de l’aigua, la canalització, que “ja està al límit perquè té més de 30 anys”. “Només tenim un pou d’aigua, per desgràcia fa dos anys ja va`rem patir un problema de sequera perquè tenim moltes fugides, hem d’intentar tapar-les perquè l’aigua no es perda”, ha esgrimit l’alcalde, al mateix temps que ha agraït el suport de la Diputació quan es va assecar el pou: “gràcies a la institució provincial vam tindre aigua, tenim aigua gràcies a l’esforç econòmic que va fer la Diputació”.
Gátova té assignats 843.561 euros del Pla Obert d’*Inversions, 167.295 més que en la legislatura anterior. “Gátova si no tinguera el Pla Obert no podria fer res”, ha assegurat Salmerón, qui ha destacat la necessitat d’estes obres i la impossibilitat de dur-les a terme sense la Diputació: “vivim en un entorn privilegiat com és la Serra Calderona, espai protegit, però no tenim indústria ni podem tindre-la i els nostres únics ingressos són els impostos municipals. Estes obres obres són necessàries perquè si no tenim pistes esportives els jóvens no es queden a Gátova, si no tenim piscina el turisme a l’estiu s’apaga i el carrer Calvari és el més poblat del municipi i el que més abandonat estava”.
En la mateixa línia, ha qualificat el Pla Obert com “una oportunitat històrica per als ajuntaments com el nostre”. “Abans feies el projecte i estaves una legislatura per a fer l’obra; ara pots ampliar-lo o modificar-lo durant tota la legislatura, una flexibilitat que, en el nostre cas, està fent possible dur a terme els projectes”. Finalment, ha titllat la reunió amb el president d’“òptima” perquè s’ha mostrat “molt col·laborador”.
Per part seua, Vicent Mompó, ha lloat el treball de Gátova per a posar en marxa estes millores. “El Pla Obert està pensat per a això, per a avançar en projectes del cicle integral i infraestructures esportives, entre altres, per a millorar la qualitat de vida de la ciutadania”, ha afirmat Mompó, qui ha explicat que en el cas de Gátova, “com a poble xicotet, en un entorn natural protegit, és imprescindible millorar els servicis per a retindre a la població i atraure turisme que reactive la seua economia”. “És evident que sense l’ajuda de la Diputació no podrien i per això totes les nostres decisions tenen molt en compte com poder fer costat als municipis que més ho necessiten”, ha conclòs.
