La Generalitat destina 30 milions d’euros a la retirada d’enderrocs generats en la reconstrucció dels municipis afectats per les riuades

Post també disponible en: Castellano

Martínez Mus confirma que la Conselleria “recolzarà una vegada més a les corporacions locals”.

La inversió se suma als 224 milions destinats per la Generalitat per a retirar més d’un milió de tones de residus, llot i vehicles.

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori assigna una partida de 30 milions d’euros per a la posada en marxa del dispositiu especial de retirada dels enderrocs generats per les obres de reconstrucció escomeses en els municipis afectats per les inundacions d’octubre del passat any.

Així ho ha confirmat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, després de reunir-se amb els alcaldes i regidors d’una vintena de municipis que han sol·licitat suport per a afrontar aquesta nova fase del pla de xoc impulsat per la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental de la Generalitat.

En la trobada, en el qual també ha participat el director general de Qualitat i Educació Ambiental, Jorge Blanco, el conseller ha recordat que, tal com ja es va avançar en l’última reunió, “seran les mateixes empreses concessionàries de la gestió de residus municipals les encarregades d’escometre aquests treballs, amb l’objectiu d’agilitzar les actuacions i assegurar una resposta eficaç”. La fórmula triada serà la de la declaració d’emergència de cadascun dels municipis i l’aprovació d’un contracte dividit en diferents lots.

Martínez Mus ha explicat que la Conselleria tornarà a fer costat així als ajuntaments d’Albal, Aldaia, Alfafar, Xiva, Xestalgar, Paiporta, Utiel, Xirivella, Torís, L’Alcúdia, Benetússer, Catadau, Catarroja, Montserrat, Picanya, Quart de Poblet, Riba-roja de Túria, Sedaví i Sot de Xera. “Encara que la gestió de residus correspon als municipis, la Generalitat ha decidit recolzar una vegada més a les corporacions locals”, assenyala el conseller.

La mesura s’emmarca en l’ampliació del pla aprovat pel Consell per a fer costat als municipis més castigats per les riuades, i respon a la dificultat de moltes administracions locals per a assumir per si soles el cost de les tasques de neteja i retirada. Amb aquesta nova aportació, “la Generalitat garanteix la gestió adequada dels residus i contribueix a restaurar la normalitat en les localitats afectades”, destaca Martínez Mus.

En la trobada s’ha acordat que els ajuntaments seran els encarregats de verificar que una vegada s’hagen retirat els residus, es tanque el punt de manera definitiva, ja que hi ha espais que es buidaran fins i tot per tercera vegada. Amb aquest últim contracte granera, assegura el conseller, “podrem donar per finalitzada la gestió de residus, que representa la major inversió de la Generalitat en el marc del procés de reconstrucció”.

Un milió de tones de residus

Després de les inundacions d’octubre, la Generalitat va activar un dispositiu dotat amb 224 milions d’euros, que ha permés retirar més d’un milió de tones de residus, així com llot i vehicles danyats. Amb aquesta ampliació de 30 milions, el pla incorporarà també la gestió dels materials procedents d’obres de reparació i reconstrucció d’habitatges i locals, que seran tractats per gestors autoritzats en instal·lacions adequades, com els ecoparcs.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*