La Generalitat finalitza la construcció de nous passos sobre el riu Magre a Macastre afectats per les riuades amb estructures més sòlides i reforçades

Post també disponible en: Castellano

Vicente Martínez Mus visita les obres acabades i destaca la seua resiliència davant episodis de crescuda del riu gràcies a la major capacitat hidràulica.

L’actuació forma part del Pla Endavant pel qual la Generalitat va assumir l’execució d’obres locals amb una inversió de més de 52 milions.

La Vicepresidència Segona per a la Recuperació, Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha finalitzat la reconstrucció dels tres passos sobre el riu Magre a Macastre destruïts per les inundacions del passat any amb una intervenció valorada en 1,3 milions d’euros que ha permés alçar estructures més sòlides, reforçades i amb major capacitat hidràulica.

L’actuació forma part del Pla Endavant, mitjançant el qual el Consell va assumir les competències de més d’una vintena de municipis per a executar obres de rehabilitació amb una inversió superior a 52 milions d’euros, una decisió necessària davant la urgència de les reparacions i les dificultats de molts ajuntaments per a afrontar aquests treballs.

El vicepresident segon, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres acabades fa unes setmanes a Macastre, on ha destacat que “la reconstrucció d’aquests passos demostra que, enfront de situacions com la que patim amb les riuades, hem d’actuar amb rigor, rapidesa i pensant sempre en les persones”.

Els tres nous passos, dissenyats per a millorar la capacitat de desguàs del riu Magre, s’han construït amb estructures més sòlides i reforçades. Aquesta solució permet que l’aigua circule correctament en episodis de crescuda, redueix riscos davant futures riuades i facilita un manteniment més senzill, “la qual cosa es tradueix en major seguretat per a vianants i vehicles en una zona especialment vulnerable”, ha assenyalat el vicepresident segon.

L’actuació, ha explicat Martínez Mus, ha permés també reconstruir camins danyats, restituir marges deteriorats i reposar vials desapareguts per la força de l’aigua, “retornant als veïns els accessos a habitatges dispersos i parcel·les agrícoles que havien quedat aïllades després de la riuada”.

Tot això s’ha realitzat cuidant la integració paisatgística de l’entorn mitjançant l’ús d’esculleres, baranes de fusta i materials concordes amb la naturalesa del riu Magre, “amb l’objectiu d’aconseguir una infraestructura més segura, útil i harmonitzada amb el paisatge del municipi” ha incidit el vicepresident.

Actuacions executades

Per a recuperar els accessos arrasats per les inundacions i restablir la connectivitat en diferents punts del terme de Macastre, la Vicepresidència segona ha executat diverses actuacions. D’una banda, en la zona de Casas del Riu s’ha reconstruït l’encreuament principal sobre el Magre i els camins d’accés, alçant un nou pas segur que substitueix al que va quedar destruït i reposant els vials en tots dos marges. Els treballs han inclòs l’habilitació d’accessos provisionals durant les obres, la neteja i condicionament del llit, i la recuperació de camins destinats a connectar parcel·les i habitatges.

Així mateix, s’ha actuat en altres dues creus clau per a garantir la mobilitat en la zona i l’accés a enclavaments com el Campament Scout Cuerna, que també va quedar inhabilitat després de la riuada. En aquests punts s’han reposat les obres de pas destruïdes, s’han condicionat nous camins i s’han executat diversos desviaments provisionals del riu per a permetre els treballs. A més, s’han construït tres nous passos, un principal i dos secundaris sobre rambles, s’han recuperat els accessos amb nous camins i s’han protegit les estructures amb escullera, retornant la seguretat i la funcionalitat a totes les connexions afectades.

Pla Endavant a Macastre

En el marc del Pla Endavant, Martínez Mus ha recordat a més que la Generalitat ha invertit 2.130.953 euros a Macastre entre obres d’emergència, restauració de pistes forestals i ajudes directes als veïns, a més de diverses inversions indirectes en serveis públics que també beneficien al municipi. Per part seua, el Govern d’Espanya ha anunciat 2,4 milions d’euros en ajudes “que encara no han sigut executades” ha recordat Martínez Mus.

Amb la finalització d’aquests treballs, “Macastre recupera plenament la seua connectivitat i ho fa amb infraestructures més robustes, resistents i plenament integrades en el seu entorn” ha conclòs.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*