Post també disponible en:
Un centenar de centres educatius compteixen en esta edició dirigida a alumnes de 4t de l’ESO.
Els millors equips viatjaran a la fase final nacional en l’Acadèmia d’Oficials d’Aranjuez en la segona quinzena d’abril.
La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, en col·laboració amb la Guàrdia Civil, ha posat en marxa la VII edició de la Ciberliga (National Cyber League).
Esta competició formativa té com a objectiu principal conscienciar els jóvens sobre els riscos d’internet i fomentar una cultura de seguretat digital mitjançant la resolució de ciberreptes pràctics.
Dirigida a estudiants de 4t d’Educació Secundària Obligatòria (ESO), la Ciberlliga planteja situacions reals que els alumnes han de resoldre treballant en equip. El programa busca que els menors aprenguen a detectar estafes, evitar l’accés no autoritzat i gestionar de manera segura les seues xarxes i dades personals. També promou valors com l’esforç, la col·laboració i el treball en equip entre els jóvens.
Xifres de participació
En esta edició, la convocatòria ha tingut una gran acceptació amb la inscripció en la fase classificatòria de més d’un centenar de centres educatius de la Comunitat Valenciana. Una fase que es va desenrotllar entre el 2 i el 13 de març i en la qual uns 4.000 alumnes de 4t de l’ESO han rebut formació i han resolt els reptes d’investigació digital de manera presencial i en línia.
Els tres equips que han aconseguit la millor puntuació en la fase autonòmica són: en primer lloc, IES Botànic Cavanilles de la Vall d’Uixó (Castelló); en segon lloc, IES Marcos Zaragoza de la Vila Joiosa (Alacant) i, en tercer lloc, IES San José Artesano d’Elx (Alacant). Estos centres representaran la Comunitat Valenciana en la gran final nacional que se celebrarà durant el mes d’abril de 2026 en l’Acadèmia d’Oficials de la Guàrdia Civil d’Aranjuez (Madrid).
Amb esta iniciativa, la Generalitat i la Guàrdia Civil consoliden el seu compromís amb la prevenció i el talent tecnològic, dotant els menors escolars de les ferramentes necessàries per a navegar en un entorn digital cada vegada més complex.
Tant el personal docent com l’alumnat han valorat molt positivament esta iniciativa i han mostrat interés a fomentar la participació dels diferents centres educatius en futures edicions.
