La Generalitat obri un canal de comunicació via WhatsApp amb cinc números de telèfon per a organitzar la sol·licitud i enviament d’ajuda

Post també disponible en: Castellano

La vicepresidenta del Consell s’ha reunit amb responsables de diverses entitats i col·lectius que han oferit ajuda davant la DANA per a conjuminar esforços, conéixer els recursos, ordenar la solidaritat i atendre les prioritats i necessitats dels afectats de manera eficaç

La Generalitat en col·laboració amb les entitats socials ha obert un canal de comunicació via WhatsApp, amb cinc números a la disposició dels ciutadans i societat civil, per a vehicular la sol·licitud d’ajudes, així com l’enviament d’aquelles entitats, empreses i institucions que vulguen ajudar, amb la finalitat d’analitzar, canalitzar i distribuir de manera eficaç els recursos i ateses les prioritats en els terminis i moments més adequats.

La informació sobre l’ajuda a traslladar es pot donar a través dels números de telèfon més a baix, segons les comarques d’origen:

•    Utiel: 659289726
•    Horta Sud: 682177249
•    Ribera: 619975059
•    Foia: 690027099
•    Castelló: 679161664

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, s’ha reunit amb responsables d’ONGs, voluntaris, municipis i diputació per a abordar necessitats, establir prioritats i marcar un protocol d’actuació, per a coordinar les accions i arribar a totes les persones afectades per la DANA que ha assolat la Comunitat Valenciana.

Les entitats socials han traslladat la necessitat de fer una crida a l’organització de totes les persones que volen ajudar, per a canalitzar-lo de la millor manera i que la solidaritat arribe a les persones que major urgència tenen, siga compatible amb les labors d’emergència i es prolongue en el temps per a actuar amb cada necessitat al seu degut temps.

Per això, és convenient l’establiment d’una via de comunicació directa entre els representants implicats per a agilitzar els processos i centralitzar i supervisar les ajudes i necessitats amb l’objectiu de ser àgils, eficients, evitar duplicitats i no col·lapsar entrades o zones bloquejades on la prioritat són encara els serveis d’emergències.

Així mateix, l’ajuda, tant la gestió de necessitats com d’enviament de provisions, es canalitzarà a través dels ajuntaments, que és l’administració més pròxima als ciutadans, i aquests seran coordinats mitjançant la Diputació i Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*