Post també disponible en:
Susana Camarero realça estes accions per a fomentar l’ocupació juvenil i assegura que “continuar reforçant les polítiques actives és clau per a consolidar els bons resultats”.
Les subvencions van dirigides a crear contractes indefinits a jóvens inscrits en Garantia Juvenil amb almenys tres mesos en situació de desocupació.
Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, ha llançat una nova línia d’ajudes de fins a 25.000 euros a les empreses valencianes que contracten persones jóvens qualificades d’entre 16 i 30 anys.
Esta convocatòria inclou una dotació de 3,7 milions d’euros i la poden sol·licitar empreses i persones autònomes del sector privat amb centre de treball en la Comunitat Valenciana.
Cada empresa pot optar, com a màxim, a dos persones contractades a través d’esta ajuda i han de ser jóvens inscrits com a demandants d’ocupació en Labora durant almenys tres mesos ininterromputs previs a la seua contractació.
La vicepresidenta primera i consellera de Vivenda, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, ha assenyalat que “per a este Consell, l’ocupació juvenil és una prioritat absoluta”, i ha subratllat que estes ajudes “busquen facilitar l’accés de les persones jóvens a una ocupació estable i concorde a la seua qualificació, al mateix temps que donen suport a les empreses en la incorporació de talent”.
En este sentit, Camarero ha recordat les bones xifres d’ocupació juvenil registrades en el quart trimestre, i ha recalcat el descens de la desocupació juvenil que es reduïx en 14.270 persones menors de 25 anys, la qual cosa suposa una baixada del 20 % en este col·lectiu, segons les dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA).
“La reducció de la desocupació juvenil i l’augment de l’ocupació entre les persones jóvens confirmen que les polítiques actives d’ocupació estan donant resultats, però hem de continuar reforçant-les”, ha assenyalat la vicepresidenta primera.
Requisits i quantia de les ajudes
Per a poder acollir-se a estes subvencions, les persones contractades han d’estar inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil; haver estat desocupades i registrades en Labora durant almenys tres mesos previs a la contractació i estar en possessió d’una qualificació professional com un títol universitari o de postgrau, doctorat, títol de tècnic superior de Formació Professional Reglada o certificat de professionalitat.
L’import de la subvenció serà de 10.000 euros per cada contractació indefinida. Esta quantia s’incrementa fins a 12.500 euros si la persona contractada és dona o té discapacitat; 20.000 euros en el cas de víctimes de violència de gènere i 25.000 euros si es tracta d’una persona amb discapacitat severa.
Sol·licituds i termini
Les sol·licituds hauran de presentar-se de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana. Tota la informació sobre la convocatòria està disponible en l’apartat corresponent de la web de Labora.
El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert fins al 2 de juny de 2026.

Be the first to comment