L’Ajuntament de Xest felicita la Banda AM “La Lira” pel seu històric concert en Els Arts

Post també disponible en: Castellano

L’Ajuntament de Xest ha expressat la seua més sincera felicitació a la Banda AM “La Lira” de Xest pel memorable concert celebrat diumenge passat en el Palau de les Arts Reina Sofia de València. El consistori en ple ha volgut destacar, amb la seua presència en el concert, el suport i l’orgull que sent per la banda i tota l’associació, fent una menció especial a Javier Enguídanos Morató, director, i a tots els músics, així com al compositor Gustavo López Aceituno, l’obra del qual “Sapere Aude” va ser estrenada aquest diumenge.
Durant la presentació de l’esdeveniment, Mª Ángeles Llorente va emfatitzar la importància de l’ocasió: “Per a la Banda Simfònica de Xest, el concert que hui els oferim té un significat molt especial. És la primera vegada que la nostra formació actua en aquest auditori, un referent internacional d’excel·lència artística, i fer-lo ací suposa un motiu d’orgull, però també un compromís profund amb la música i amb el públic que hui ens acompanya”.

L’alcalde de Xest, José Morell, ha subratllat el ferm suport del consistori a la banda en un dels seus concerts més transcendentals, que a més coincideix amb la celebració del 140 aniversari de la formació musical. Aquest concert marca una fita, sent la primera vegada que la Banda Simfònica de Xest actua en el prestigiós auditori dels Arts, un referent internacional d’excel·lència artística.
El programa del concert va estar dividit en dues parts, oferint un viatge musical divers i enriquidor. La primera part va estar dedicada a compositors valencians i a la música per a banda, començant amb el pasdoble “Del Perelló a Catarroja” de Francisco Serrano i José González, seguit de l’intermedi de “La venta de los gatos” de José Serrano, en commemoració del 85 aniversari de la seua defunció. El punt culminant d’aquesta primera part va ser l’estrena de “Sapere Aude” de Gustavo López, una obra que explora els processos del pensament humà a través d’una rica instrumentació i desenvolupament temàtic, culminant en un coral final apoteòsic.

La segona part del concert va retre homenatge a grans obres del repertori clàssic. Es va interpretar l’icònic “Bolero” de Ravel, una peça fonamental del segle XX, destacada pel seu caràcter repetitiu i la seua orquestració. El concert va concloure amb la colossal obra “Quadres d’una exposició” de Modest Mussorgsky, orquestrada per Ravel, coincidint amb el 145 aniversari de la defunció del compositor rus.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*