L’alcalde d’Utiel es reuneix amb tècnics de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per a avaluar les actuacions en el llit del riu Magre

Post també disponible en: Castellano

Aquest matí l’alcalde d’Utiel, Ricardo Gabaldón, acompanyat de regidors i tècnics municipals, ha mantingut una reunió amb responsables de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) per a tractar l’avanç de les obres d’emergència que aquest organisme està desenvolupant en el municipi.

Teodoro Estrella, Diego Irles i Vicente Botella, tècnics de la CHJ, han enumerat les actuacions que s’estan executant amb el projecte d’ampliació del llit del riu Magre així com les intervencions en diferents trams de zones canalitzades i la intersecció amb la carretera N-III on també està actuant la Generalitat Valenciana a través de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori i la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca.

L’alcalde d’Utiel, Ricardo Gabaldón ha remarcat que “la coordinació tècnica amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer és fonamental per a ajustar les obres al comportament del llit i garantir la seua compatibilitat hidràulica. Estem treballant de manera conjunta entre les diferents administracions tant en el pont i N-III com en l’eixample del llit per a oferir una solució tècnica i preventiva que evite efectes adversos davant situacions extraordinàries”.

Amb l’eixample del marge dret del llit en 11 metres i el nou disseny del pont de 37.6 metres de longitud, s’incrementarà la capacitat hidràulica del riu Magre al seu pas per Utiel el que permetrà oferir major seguretat en episodis de crescudes sobrevingudes amb augment considerable de cabal.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*