
Post també disponible en:
Castellano
Cada any desapareixen diversos centenars d’hectàrees de vinyes amb vinyes velles que superen els 60 anys, a la comarca Requena-Utiel, que produeixen raïm d’alta qualitat amb les quals s’elaboren excel·lents vins.
La necessitat de disposar de parcel·les amb vinyes joves amb majors rendiments de producció per a fer més rendibles les explotacions vitícoles, és un dels factors que provoquen la pèrdua de les vinyes històriques.
Un altre motiu, és que els viticultors es veuen obligats a adaptar les plantacions per a la mecanització de les labors vitícoles, especialment la verema.
A més, les polítiques de la Unió Europea van encaminades ha donar suport a la modernització de vinyes en lloc del manteniment de les vinyes històriques. Informa, Luis Ibáñez.
Be the first to comment