Xest dona llum verda a l’aprovació provisional del pressupost 2025

Post també disponible en: Castellano

Dimecres passat, 26 de febrer, es va celebrar el ple ordinari del mes en curs, en el qual es va aprovar de manera provisional el pressupost municipal 2025 i plantilla de personal, una moció d’Esquerra Unida relativa a la regulació de la instal·lació d’empreses fotovoltaiques en sòl no urbanitzable i reconeixements extrajudicials de crèdit per a pagar factures a proveïdors.

Pressupostos

La Regidora d’Hisenda, Mª Ángeles Llorente va detallar algunes xifres globals del pressupost, com els imports totals corresponents a les despeses i als ingressos, l’import dels quals ascendeix, en tots dos casos, a 10.986.450,89 euros.
“Els ingressos i les despeses són la mateixa quantitat, perquè així ha de ser. És un pressupost molt semblant al de 2024 perquè enguany ens ha funcionat bé. Pretenem fonamentalment gestionar amb més rapidesa, amb més eficàcia i de manera solvent, com sempre”, va explicar Llorente.
Per part seua, el Portaveu del Partit Popular, Enrique Peinado, va argumentar el vot en contra del seu grup exposant una anàlisi dels pressupostos presentats, incidint, en primer lloc, en l’informe d’execució de despeses del pressupost anterior, en el qual, segons va detallar, hi hauria un terç de les despeses sense executar. Peinado també va justificar el vot desfavorable basant-se en un possible increment de la pressió fiscal a la ciutadania i va qüestionar l’increment de la despesa en les taxes de les Escoles Esportives, en recaptació o en Projecte europeus, entre altres.
“Nosaltres en totes les àrees de treball hem gastat tot el que teníem previst, en algunes molt més, és molt probable que si ha quedat alguna cosa per gastar siga de la partida de personal, per les dificultats que tenim per a contractar, derivades de lleis que venen de l’Estat i de fa molt temps. Un pressupost és una previsió i quan acabem la liquidació presentarem, amb una anàlisi molt detallada, la qual cosa no s’ha gastat, i podrem analitzar el perquè, ja que hi ha molts elements que condicionen eixe estalvi i que s’escapen de les nostres possibilitats”, explicava Llorente.
L’alcalde, José Morell, per part seua, va respondre a l’anàlisi del grup Popular negant la pujada d’impostos i argumentant l’increment de les despeses assenyalades. “No hem pujat les taxes de l’IBI i de l’IAE mai, de fet la passada legislatura les vam baixar; una altra cosa és que es recapte més, però això és per un altre motius. Quant a la taxa d’activitats de les Escoles esportives municipals, la diferència està en el fet que les famílies en lloc de pagar a l’Associació de monitors, ara pagaran a l’Ajuntament i, per això, apareixen ara en el pressupost. D’altra banda, l’augment de la despesa en recaptació ve justificat per l’eficàcia del registrador de la propietat responsable del servei, ja que està tramitant plusvàlues d’anys anteriors també, i com el seu guany és percentual, sembla que ens estiguem gastant més”.

A més, Morell va assenyalar que la partida de Projectes europeus té com a objectiu posar en marxa una licitació perquè l’Ajuntament aconseguisca més finançament, i va concloure el seu defensa del pressupost posant en relleu les subvencions previstes. “L’acció d’aquest govern no es podrà jutjar només pel que tenim en aquest pressupost sinó per les subvencions que estem tramitant, que és una a qüestió ingent. Respecte a les inversions, enguany ens ingressarà el Govern d’Espanya 14 milions d’euros per a reconstruir després de la DANA, encara que segur que arriben més subvencions”, manifestava l’alcalde.

Moció d’IU

La portaveu d’Esquerra Unida, Mª Ángeles Llorente, va proposar l’aprovació de la moció elaborada per Esquerra Unida Xiva amb l’objectiu de sol·licitar a la Generalitat mesures de regulació de la instal·lació d’empreses fotovoltaiques en el sòl no urbanitzable protegit dels municipis. “Portem la moció per solidaritat amb els nostres companys i perquè encara que ara no ens afecte, és una cosa que ens beneficia a tots”, explicava Llorente.
Aquest punt es va aprovar amb els vots en contra del partit Popular, que va argumentar que no afectava a Xest.

Licitacions en procés

En assumptes d’alcaldia, Morell va informar del procés de licitació de les obres de clavegueram del carrer Llorer, explicant que s’han presentat tres empreses i que la mesa de contractació ja ha proposat a una d’elles. “Si tot és perfecte, en un mes començaran les obres; però si comencen a recórrer, no podem preveure fins quan es retardarà l’inici. Aquest projecte és molt important per als veïns i és la pedra angular del Pla antinundaciones de la localitat”, apuntava l’alcalde. “La licitació del tema de l’Esport és una cosa que també preocupa, així que informem que en uns 15 dies, més o menys, també es farà l’adjudicació”.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*