Xiva inicia els estudis previs per a implantar la primera comunitat energètica

Post també disponible en: Castellano

L’ajuntament avança en la creació de la primera comunitat energètica del municipi estudiant l’ús de les cobertes dels centres municipals per a l’obtenció d’energia neta.

La mesura, que s’alinea amb les polítiques d’estalvi i cura mig ambiental, pretén utilitzar els espais de les cobertes municipals; ajuntament, teatre, poliesportiu.. a fi de desenvolupar el primer projecte de comunitat energètica del terme municipal.

L’acció a més, pretén servir de referència a iniciatives similars que puguen ser empreses per col·lectius, empreses o particulars del municipi, donant forma, d’aquesta manera, a un nou model d’autoconsum que permeta reduir considerablement, tant les despeses derivades del consum elèctric municipal en els edificis públics, com el dels particulars en els habitatges que s’acullen a aquestes mesures.

Aquesta acció, impulsada des de la Mancomunitat Foia de Bunyol Xiva, suposa un apostar per un aprofitament de la capacitat de generació elèctrica del municipi produint, subministrant emmagatzemant i distribuint energia neta.

Aquestes mesures poden suposar, segons les primeres estimacions fins a un 55% d’estalvi sobre l’actual factura generada a l’ajuntament pel consum elèctric.

En l’actualitat, el nostre país compta amb tot just 72 comunitats energètiques.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*