
Amb les Falles molt a la vora, des de l’Ajuntament de l’Eliana s’han engegat una sèrie de cursos de formació per a agents de Policia Local. Gràcies a aquests tallers, el personal d’aquest cos de seguretat disposarà d’un major coneixement sobre el tipus d’artificis que s’empren durant les festes falleres, així com el tipus d’embalatges i etiquetes que existeixen i també la formació que han de tenir els experts en el maneig d’aquest tipus de materials.
Unes Falles en les quals la diversió no estiga renyida amb la seguretat. Aqueixa és la premissa amb la qual s’han organitzat uns tallers de formació per a la Policia Local de l’Eliana. El maneig dels diferents focs artificials és un tema complex, que requereix una formació específica. Mitjançant aquest tipus de cursos, la Policia Local del municipi tindrà informació sobre diversos apartats que es relacionen amb aquestes festes en les quals s’incrementa l’ús de la pólvora, en diferents tipus de traques i petards.
El curs va més enllà dels usos que poden fer els veïns del municipi, i permet als Agents de Policia conéixer el tipus d’artificis que es poden usar en mascletades i castells de focs artificials. La informació que rebran els permetrà conéixer la distància de seguretat que s’ha de mantenir, els embalatges reglats que ha d’haver-hi en cada tipus de producte.
De la mateixa manera, se sabrà qui ha de situar-se en la zona de llançament, quin és l’aparença del carnet d’expert que ha d’acreditar-se, com es calcula l’angle de llançament o la línia de tir i quins són les responsabilitats del personal auxiliar que participa en els espectacles amb artificis pirotècnics.
«El personal que forma part de la Policia Local està present en un gran nombre d’actuacions, i ha de donar una resposta adequada en tot moment. Per a açò, és positiu que se’ls facilite el seu treball amb tots els cursos que els permeten incrementar els seus coneixements. La corporació coneix el bon fer dels i les agents de Policia Local, i açò ens fa apostar per aquestes iniciatives que els ajuden en la seua labor diària», explica l’edil de Seguretat Ciutadana, Pere Inglés.

Sé el primero en comentar