Post també disponible en:
Ahir, diumenge 14 de juliol, van arrancar a Xest les Festes de Juliol, que en aquesta edició es presenten amb el títol “Juliol chestano”. El primer acte del programa va portar al carrer Pérez Galdós un espectacle de flamenc a càrrec de Sergio Sánchez i de l’escola de Lola Muñoz.
L’actuació es va obrir amb la interpretació de versions de cançons com Bamboleo, de Gipsy Kings, Cor Partío, d’Alejandro Sanz o Em quede amb tu, de Manu Chao; i després, va donar pas a l’actuació de ball de l’escola de Lola Muñoz, que va comptar amb l’acompanyament en directe del grup de Sergio Sánchez.
“Ja ha arribat el mes de juliol, la calor i les ganes d’ajuntar-nos i passar-lo bé. Prova d’això és aquest carrer ple de gent. Hui és el primer acte de les festes de juliol i hem volgut obrir-ho amb aquesta actuació que ens ha injectat adrenalina, bon ritme i bon ambient”, manifestava l’alcalde, José Morell. “El programa de festes que ha preparat Óscar, el nostre regidor, és molt variat, com podreu observar en els mitjans comunicatius habituals. Des de l’Ajuntament sempre hem volgut oferir diferents manifestacions de dansa, música i cinema, però sincerament teníem un deute amb el flamenc i la rumba, unes de les manifestacions culturals que millor defineixen a Espanya i la nostra identitat. La casualitat, i també la qualitat de la nostra selecció de futbol, ha volgut que aquestes actuacions tan espanyoles coincidisquen amb la final de l’Eurocopa entre Espanya i Anglaterra. Espere que el flamenc ens done també energia per a animar a ‘La Roja’ i a veure si arriba eixa victòria tan desitjada”.





Tal com s’havia anunciat, després de l’actuació de flamenc, va començar la retransmissió de la Final de l’Eurocopa a través d’una pantalla gegant instal·lada en el mateix escenari. D’aquesta manera, des de les terrasses dels locals del carrer Pérez Galdós, el públic va gaudir del partit España-Anglaterra, celebrant cada gol en un ambient festiu i, finalment, victorejant el resultat final de 2-1 a favor de la selecció espanyola, que es proclamava així Campiona de l’Eurocopa 2024.
“L’ocasió requeria muntar una pantalla gegant per a veure la final, comptàvem que hi hauria molta afluència de públic i això sumat al bon temps i a l’actuació de flamenc que teníem organitzada era una combinació perfecta”, ha apuntat el regidor de Festes, Óscar Galdón. “La gent va gaudir veient jugar a la selecció a l’aire lliure i amb el carrer tallat al trànsit per a donar seguretat. El final la nit va ser redó, veient com Espanya es proclamava campiona d’Europa. Quant a l’afluència de públic no puc estar més content, l’ambient va ser espectacular”.

Be the first to comment