Post també disponible en:
Vicente Martínez Mus s’ha reunit amb els 15 ajuntaments que han sol·licitat l’ajuda a la Generalitat en la gestió d’aquests residus.
La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha ampliat el pla de xoc inicial per a retirar els nous residus generats amb les tasques de reconstrucció.
La Generalitat ha traslladat als ajuntaments que utilitzarà les empreses que gestionen els residus municipals per a retirar els enderrocs generats en les diferents tasques de reconstrucció privades que s’han escomés després de les inundacions del passat mes d’octubre.
Així ho ha confirmat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, que s’ha reunit amb el director general de qualitat i Educació Ambiental, Jorge Blanco, i els alcaldes dels 15 municipis que han sol·licitat ajuda a la Generalitat per a abordar les qüestions d’aquesta nova fase del pla de xoc que permeta donar resposta a les necessitats plantejades.
Martínez Mus ha assenyalat que des de la Conselleria de Medi Ambient es formalitzarà un nou contracte per a ajudar als ajuntaments d’Aldaia, Catarroja, Quart de Poblet, Riba-roja de Túria, Sedaví, Utiel, Xiva, Xestalgar, Montserrat, Paiporta, Benetússer, L’Alcúdia, Albal, Catadau i Xirivella. “Malgrat que la gestió de residus és competència municipal, s’ha optat per recolzar als municipis en aquest treball” ha indicat el conseller. Per a la seua agilitació s’ha optat per utilitzar a les empreses que gestionen ja els residus dels municipis.
La mesura s’emmarca en l’ampliació del pla aprovat pel Consell per a fer costat als municipis afectats i respon a la impossibilitat de moltes corporacions locals d’assumir en solitari el cost d’aquestes actuacions. Amb aquest reforç, “la Generalitat garanteix la retirada dels residus i contribueix a la restauració de la normalitat en les localitats més castigades per les riuades” ha destacat Martínez Mus.
Un milió de tones de residus
Cal recordar que, després de les inundacions del passat mes d’octubre, es va posar en marxa un dispositiu dotat amb 180 milions d’euros que ha permés retirar aproximadament un milió de tones de residus, així com llot i cotxes afectats. Ara, aquest dispositiu s’ampliarà amb la gestió dels residus d’obres de construcció i de reparació d’habitatges i locals que han de ser tractats per part de gestors autoritzats en instal·lacions com els ecoparcs.

Be the first to comment