Post també disponible en:
La infraestructura comptarà amb major calat i amplària, amb dos carrils de circulació i un pas per als vianants.
El conjunt d’actuacions executades en el municipi, incloses en el Pla Endavant, suposen una inversió de 3,5 milions d’euros.
La Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació afronta la fase final de la reconstrucció del pont de La Lloma a Loriguilla amb la col·locació de les bigues i l’objectiu de tindre’l llest a principis del pròxim any.
El pont permet la connexió entre el nucli urbà i una zona on es concentra una part significativa dels terrenys agrícoles del municipi, per la qual cosa resulta clau per a la mobilitat local.
Aquesta actuació s’emmarca en el conjunt d’intervencions que la Generalitat desenvolupa a Loriguilla dins del Pla Endavant per a la recuperació d’infraestructures i la restitució completa dels serveis i les comunicacions, amb un pressupost global per al municipi que aconsegueix els 3,5 milions d’euros.
En la zona de Loriguilla, l’augment del cabal del Barranc del Pozalet i el seu posterior desbordament va provocar greus danys materials i la pèrdua d’infraestructures viàries, ferroviàries i de prevenció d’incendis i de subministraments essencials, incloent-hi electricitat i aigua potable.
Així, a més de la reconstrucció del pont de La Lloma, s’ha dut a terme la rehabilitació del pont de Renfe, que es va posar en servei el mes d’agost passat, i s’ha actuat sobre la barana de protecció del barranc, una vegada que l’Ajuntament de Loriguilla va cedir les competències a la Generalitat per a l’execució dels treballs necessaris.
Major calat i amplària
El nou pont de La Lloma presenta un increment de la secció hidràulica, que passa d’un ample lliure de 9,40 metres a 13,70 metres, i assegura un calat de 2,85 metres en tota la secció, enfront dels poc més de 2,50 metres que s’aconseguien anteriorment en alguns punts.
A més, s’augmenta l’ample en un metre, la qual cosa permet disposar d’una calçada amb dos carrils de tres metres cadascun i un pas per als vianants lateral. D’aquesta manera, la reconstrucció es duu a terme amb criteris més segurs i resilients.
Es tracta, per tant, d’una infraestructura més llarga i amb major capacitat hidràulica, en línia amb les directrius del Pla Endavant, que aposta per augmentar la seguretat dels ponts sobre llits amb la finalitat d’enfortir la xarxa de transport enfront d’episodis d’inundació i garantir la seguretat de les persones i la continuïtat del servei davant situacions d’emergència.
El disseny del pont s’ha coordinat amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) i l’Ajuntament, de manera que resulta compatible amb una futura ampliació del llit del barranc prevista pel marge dret. En aquest sentit, l’estrep d’aquest marge s’ha definit i calculat per a funcionar actualment com a element de fi de l’estructura i, en el futur, assumir la funció de biga que permeta ampliar el pont mitjançant una nova obertura.

Be the first to comment