Fotogalería: Xest celebra la fi de curs de les seues Escoles Esportives Municipals

Post també disponible en: Castellano

L’acte, celebrat en el Poliesportiu Matías Morell i conduït per Mónica Verduch, va reunir a prop de 600 esportistes després d’un any marcat per la superació de les conseqüències de la DANA i l’anunci d’una inversió de 1,5 milions d’euros per a la nova piscina.

El pavelló del Poliesportiu Municipal Matías Morell de Xest es va vestir de gala aquest passat diumenge 14 de juny per a albergar l’acte de clausura i fi de curs de les Escoles Esportives Municipals. L’esdeveniment va servir no sols per a retre homenatge als prop de 600 xiquets i xiquetes que participen en les activitats, sinó també per a fer balanç d’una temporada d’enorme superació després del pas de la devastadora DANA i anunciar els projectes d’infraestructura esportiva que estan per vindre.

La jornada va transcórrer en un ambient festiu i familiar, reunint esportistes, monitors, pares i veïns de la localitat. Durant la seua intervenció oficial, l’alcalde de Xest, Jose Morell, va destacar la transcendència d’aquestes escoles de formació per al teixit social del municipi, assenyalant que ha sigut «un curs ple d’entrenaments, aprenentatge, amistats, esforç i moments compartits que fan que les escoles esportives siguen molt més que una activitat extraescolar». El primer edil va voler reconéixer de manera molt expressa la dedicació de Mónica Verduch, ànima del projecte, així com del regidor d’Esports, Adrián Tarín, i de tot l’equip de monitors i operaris municipals.

Important inversió en les instal·lacions esportives de Xest

L’alcalde va subratllar la capacitat de recuperació del municipi davant l’adversitat extrema viscuda mesos arrere, recordant que «després de la DANA aconseguim mantindre obertes les escoles esportives quan semblava molt difícil fer-ho, gràcies també al suport solidari del món del motociclisme». Així mateix, va aprofitar l’esdeveniment per a detallar les importants inversions econòmiques destinades a la modernització dels espais esportius. Entre elles, va destacar l’execució d’una primera fase de renovació integral del poliesportiu, dotada amb prop de 500.000 euros procedents del Govern d’Espanya per a pal·liar els danys de la catàstrofe.

Aquesta injecció econòmica ha fet possible reparar de manera definitiva la coberta del pavelló, solucionar problemes de goteres generalitzades, reformar els vestuaris i condicionar el frontó municipal. De cara al futur immediat, Morell va avançar que després del període estival s’iniciaran les obres de reconstrucció de la piscina municipal, un projecte clau ja adjudicat per un valor de 1,5 milions d’euros.

Per a finalitzar, Morell va recordar el verdader motor de la institució: «perquè les escoles esportives no existeixen pels edificis ni per les pistes. Existeixen per vosaltres. Per cada xiquet i cada xiqueta que aprén a treballar en equip, que descobreix una passió, que guanya confiança en si mateix o que troba nous amics».

Un gran desplegament d’exhibicions en la pista

El punt àlgid de la vesprada va arribar amb les esperades exhibicions, on els alumnes i alumnes van demostrar tot l’aprés durant la temporada davant un pavelló entregat. El programa artístic i esportiu va estar compost per quinze actuacions coordinades per les monitores Andrea, Carla, María Cuevas, Carmen, Laura, Diego, Paula i Miranda.

El públic va poder gaudir en primer lloc de les disciplines de Gimnàstica Rítmica, amb el Grup d’Iniciació, el Trio prebenjamí, el Quartet Benjamín, el Conjunt Aleví i el Grup Avançat. Posteriorment, va ser el torn de les dinàmiques modalitats de Salt de Corda, que van comptar amb els grups Avançat 1, Xiquets Pavelló (coordinats per Laura, Paula i Diego), els conjunts de Xiva (La Murta i Martínez Culla), el grup Mitjanes «Les Estupendes» i el grup Ana Lluch, tancant aquest bloc l’espectacular coreografia «Fantasma de l’Òpera». El fermall d’or de l’esdeveniment el van posar les exhibicions de Ball Modern dirigides per Andrea i Carla, contagiant de ritme i energia a tots els assistents.

Balanç positiu d’una temporada de superació

El regidor d’Esports, Adrián Tarín, ha fet balanç de l’acompliment de les Escoles Municipals al llarg d’enguany tan complex, lloant el compromís indestructible de les famílies i el cos tècnic: «enguany ha sigut el major repte al qual ens hem enfrontat, però el balanç no pot ser més positiu: no sols hem protegit l’activitat dels nostres quasi 600 alumnes en els moments més crítics, sinó que tanquem el curs demostrant que els valors de companyonia, resiliència i esforç que ensenyem en les pistes s’han aplicat de manera exemplar anara d’elles per tota la comunitat esportiva de Xest», va declarar Tarín.

Mi banner