Júlia Alís Braquessac: «El Dia de les Músiques és especial per a mi i tinc moltes ganes de viure’l com a reina de la Fira i Festes de Bunyol»

ENTREVISTA

Post també disponible en: Castellano

Júlia Alís Braquessac, la nova Reina de la Fira i Festes de Bunyol, és una jove molt simpàtica i entusiasmada perquè sempre va somiar amb ser Reina de les Festes. Aquest divendres serà proclamada a l’auditori a l’aire lliure de Sant Lluís per a viure el seu somni i exercir un càrrec que li il·lusiona moltíssim, especialment el Dia de les Músiques, perquè des de sempre, des que era xicoteta, la seua àvia sempre l’ha portada a veure’l i el qual té «moltes ganes de viure’l com a Reina de la Fira i Festes de Bunyol».

— PREGUNTA: Com et sents a escassos dies de l’arrancada de la Fira i Festes?

— RESPOSTA: Doncs aquests dies sí que és veritat que ja note un poc més els nervis, perquè clar, a mesura que s’acosta la presentació, perquè estic un poc més nerviosa, però són nervis simpàtics, és a dir, estic molt contenta i molt il·lusionada que arribe ja.

— Ens pots revelar algun detall de la teua presentació?

— La majoria de coses de la presentació, jo no les sé, són sorpresa, no m’han volgut dir res, però bo, només et puc parlar del meu vestit, et puc dir que té detalls daurats i que és el que jo sempre havia volgut per al meu vestit de la presentació.

— A més de la presentació, que m’imagine que serà un dels moments més esperats, quins altres actes desitges viure de manera especial?

— Perquè principalment La Tomatina, perquè serà el primer any que puge el camió, em fa molta il·lusió i tinc molta ganes perquè sé que al costat de la meua cort ens el passarem molt bé. I després també el Dia de les Músiques sempre ha sigut especial per a mi, perquè des de sempre, des que era xicoteta, la meua àvia sempre m’ha portat a veure’l, tinc moltes ganes de viure’l com a Reina de la Fira i Festes.

— I és el primer any que participes en La Tomatina o ja ha sigut altres anys?

— No, ja ha anat altres anys, a mi La Tomatina m’agrada molt i vaig entrar per primera vegada amb 16 anys quan ja està permés entrar, est el meu segon any.

— Has tingut ocasió d’intercanviar impressions amb la teua antecessora, amb Carmen Alís?

— Sí, sí, em cau molt bé. Hem parlat molt, la veritat que estic molt contenta que siga ella, qui me de el relleu perquè de veritat, que m’ha donat molts consells.

— Quins consells t’han transmés l’alcaldessa, el regidor de Festes i la Comissió de Festes?

— Sobretot que gaudi al màxim que si parpelleges t’ho perds, això és una cosa que sempre diu Sergio i que ho recordaré tota la meua vida, tant jo com la meua família, que ells estaran donant-me suport en tot moment i a viure-ho amb mi.

— Què em dius de les xiques de la Cort d’Honor?

— Perquè les xiques de la cort moltes són les meues amigues. Elles han sigut ja falleres majors, també són representants del Litre dels Lletjos i això ho hem volgut sempre, que les meues amigues anaren de la cort i jo ser Reina les Festes. Molt bé, ens emportem fenomenal.

— T’imaginaves viure això?

— Jo, tota a la meua vida. Sempre he volgut ser Reina de la Festes, sempre, des de de molt xicoteta.

— Com descrivim els vestits? Quin és el que més t’agrada?

— Perquè amb un estil elegant, a mi m’agrada les coses així, més fines, més elegants, però cadascun és molt diferent, dissenyats per a cada ocasió. Ja els veureu, espere que us agraden tant com a mi. El meu favorit és el blanc, que portaré aquest divendres en la presentació.

— I per al concert “Mà a mà”?

— Per al Mà a mà no ho he exposat perquè és sorpresa. Serà molt bonic.

— Convidem als qui lligen aquesta entrevista al fet que visiten Bunyol en Festes?

— Per descomptat. Perquè convide a veure els meus vestits, a viure les festes amb mi, al fet que s’ho passen genial i que participen en els actes per a passar-ho molt bé tots junts. Que aquestes festes siguen inoblidables per a tots els buñoleros i buñoleras.

— Júlia, et desitgem des de tucomarca.com que passes unes festes inoblidables, que gaudis molt, que tingues temps de descansar i bo doncs que et cuides per a donar-ho tot, què segur que ho donaràs.

— Moltes gràcies. Estic segura que seran unes festes per a recordar tota la vida.