Post també disponible en:
Divendres passat, 10 de desembre, el Teatre Liceu va acollir la presentació de la primera fase del projecte de diversificació i difusió cultural de la memòria històrica Calles educatives de Xest, realitzat per alumnat de 5è i 6è del CEIP Francisco Giner dels Rius i finançat per la regidoria d’Educació.
Es tracta d’una iniciativa dirigida per Deriva Audiovisuals, al costat de la mestres Mª Consuelo Sánchez Vidal i l’actual directora del centre Eva Martínez Garrido, i que en aquesta primera fase ha tingut com a objectiu l’enregistrament en vídeo i àudio de textos sobre carrers de la localitat amb nom de dona, de manera que la informació relacionada amb cada personatge històric serà accessible a través de l’escaneig d’un codi *QR que pròximament estarà instal·lat en cada carrer.
“Sens dubte en aquests anys de treball municipal els moments més feliços han estat aquells que m’han permès estar en contacte amb les direccions, les AMPAS i les famílies de l’alumnat dels centres de Xest; ja que, per la meva professió de mestra, penso que no hi ha res més bonic que treballar en un centre amb els nens i les nenes, que són alegria i il·lusió. Així que gràcies al *CEIP Giner dels Rius per permetre’ns gaudir d’aquest acte tan entranyable, gràcies Eva i a Chelo que han dirigit el projecte i també a l’anterior directora del centre, Esther, que en el seu moment es va embarcar a posar-lo en marxa”, declarava la regidora d’Educació, Mª Ángeles Llorente. “Felicito a totes i tots els que han participat en aquest projecte amb el qual el col·legi fa honor a Francisco Giner dels Rius, pedagog, filòsof i assagista que dóna nom a aquesta escola. Ell opinava que els estudiants havien de viure la vida amb intensitat i lliurement, i per això apostava per la formació integral de les persones perquè fossin útils en la societat en la qual vivien. I aquest projecte reuneix aquests ideals. Amb ell s’ha recuperat un tros rellevant de la història per a estudiar-la amb respecte i ètica. És un projecte globalitzador, transversal i col·laboratiu, que incideix en el pensament, en la raó, en l’expressió i la comunicació com a elements fonamentals d’un aprenentatge amb sentit”.
Tal com han explicat les mestres que coordinen el projecte, el contingut treballat ha partit del projecte Calles de Xest que va iniciar la professora de l’IES Ricardo Marín, Yolanda Marco, abordant ara la resta de la llista de carrers local i sustentant-se en els pilars de plurilingüisme i integració. Així, el projecte ha contemplat l’enregistrament del contingut en 3 idiomes: castellà, valencià i anglès i també s’ha traduït el contingut a llengua de signes. Tant Eva Martínez com Mª Consuelo Vidal van destacar que l’alumnat “ha millorat molt el procés lecto-escriptor, així com l’adquisició de vocabulari, d’habilitats orals en les tres llengües i l’adquisició de continguts històrics”.
Durant l’acte es van projectar dos vídeos per a presentar el treball realitzat, acompanyats de música de piano en directe, i es va exposar la classificació en quatre àmbits de les dones que posen nom a algunes dels carrers del municipi: docents o dones relacionades amb el camp de la docència i la recerca, polítiques, religioses, poetes i escriptores. Per a finalitzar l’alumnat participant va interpretar una versió cantada de l’Himne de l’Alegria.

Be the first to comment