Post també disponible en:
Ana Cervera i Gabriel Alepuz van ser presentats com a màxims representants de les festes en un emotiu acte celebrat a la plaça Major.
Benaguasil ja està immers en les seues festes patronals després de celebrar el passat divendres l’acte de Presentació de la Reina de les Festes, Ana Cervera González, i la seua Cort d’Honor, així com del Clavari Major de Sant Lluís Gonzaga, Gabriel Alepuz Bochons, i els festers.
La jornada va començar a l’Ajuntament, on la corporació municipal va rebre les joves que formen part de les festes per dur a terme el Ple en què es va fer oficial el nomenament de les festeres i els lluïsos. Una vegada finalitzada la part institucional, la comitiva es va traslladar fins a la plaça Major, escenari triat per a celebrar la Presentació.
L’acte va reunir familiars i amics dels protagonistes, a més de representants d’associacions, falles i membres de la corporació municipal. Sobre l’escenari també van estar presents la Reina de les Festes de 2025, Saray Aparicio Alonso, i el Lluís Major de l’any passat, Iván Doménech Garcia-Otermín, que van tindre l’oportunitat d’acomiadar-se dels seus respectius càrrecs.
Un dels moments més destacats de la vetlada va arribar amb la imposició de la corona a Ana Cervera, que va quedar així oficialment proclamada com a màxima representant de les festes patronals.
A continuació, la nova Reina de les Festes va col·locar la caramba a les joves que integren la seua Cort d’Honor i que l’acompanyaran durant tot el seu regnat.
El programa va continuar amb les intervencions de la mantenedora de l’acte, la vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge, Ocupació, Igualtat i Joventut, Susana Camarero, i de l’alcalde de Benaguasil, Ximo Segarra, que van dirigir unes paraules als protagonistes i a totes les persones assistents.
Amb esta celebració es dona per iniciat un ampli calendari festiu que es prolongarà fins al pròxim 27 de setembre. La programació inclou propostes musicals, culturals i religioses dirigides a veïns i visitants de totes les edats. Les celebracions conclouran amb la pujada de la Patrona, la Mare de Déu de Montiel, al seu Santuari.

