Post també disponible en:
La Sala d’actes de l’Ajuntament d’Alboraig acull aquest divendres, dia 10 de febrer, la presentació del llibre “Alboraig, geografia, història i art”, una publicació de 378 pàgines elaborada per la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València, amb la direcció del degà de la Facultat, Josep Montesinos i Martínez.
L’acte de presentació arrancarà a les 18 hores en la Sala d’actes de l’Ajuntament de la localitat i estarà presidit per l’alcaldessa d’Alboraig, Paqui Collado, així com pel degà de la Facultat, Josep Montesinos i Martínez. En el mateix també participaran alguns dels coautors i investigadors del llibre com Jorge Hermosilla, David Quixal, Manel Pastor, Nuria Verdet, Federico Verdet, Mónica Granell i Cristina Escrivá.
El degà de la Facultat explica que aquest llibre “és una foto de l’Alboraig del present i una anàlisi del passat, que integra elements de geografia, història, història de l’art a través d’un equip interdisciplinari de la Universitat de València i que per a la localitat suposa la seua pròpia memòria col·lectiva”. Ell agrega que també significa posar en valor “el respecte als quals ens van precedir i també transmetre al present i al futur la rica realitat d’un poble com Alboraig. Es tracta que els ciutadans s’identifiquen amb el seu poble. Que puguen dir, amb orgull, tal vegada no som una gran ciutat, però sí una localitat amb una història i un paisatge dignes de destacar”, conclou.
Per part seua, l’alcaldessa, Paqui Collado, agraeix la implicació de totes les associacions, així com dels veïns i veïnes d’Alboraig que han col·laborat amb els investigadors per a fer possible aquesta obra.

Ja a la venda
El llibre es pot adquirir ja en llocs com la llibreria de la Universitat de València, així com en la seua pàgina web, https://puv.uv.es/alborache.html, a un preu de 25 euros.
Des d’una visió global de l’espai, la història i el patrimoni d’Alboraig, el llibre ofereix imatges del que és i del que va ser la nostra localitat, descobrint fets, llocs, èpoques, anècdotes, obres…
Al llarg de les seues pàgines i capítols, el llibre “Alboraig, geografia, història i art” aprofundeix en temàtiques com les comunicacions terrestres i la vertebració del territori, els recursos naturals, així com dels seus recursos econòmics com són l’agricultura de la localitat, la indústria al llarg de la història, però també en l’actualitat.
Aquesta publicació suposa un rigorós i documentat viatge en el temps, per a trobar referències que van des de la prehistòria i protohistòria fins a la història contemporània, passant també per èpoques com la Medieval o l’Edat Moderna.
El llibre també posa l’accent en la rellevància del patrimoni, tant al qual es refereix a construcció d’ahir i de hui com poden ser els antics assecadors de tabac, com al patrimoni artístic i cultural que abasta temàtiques com la música, les arts plàstiques, les associacions i tradicions o la gastronomia.
Una obra pensada perquè gaudisquen d’ella els qui tinguen interés en la seua història i la seua cultura, especialment la ciutadania d’Alboraig i les persones vinculades a aquesta localitat valenciana.

Be the first to comment