El plenari ratifica el Pla estratègic zonal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Xest

Post també disponible en: Castellano

Dijous passat, 26 de gener, el Ple va celebrar una sessió ordinària en la qual es va ratificar el Pla estratègic zonal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Xest. 

Tal com va explicar la regidora de Benestar Social, Mª Ángeles Llorente, l’equip de Serveis Socials comptava amb un termini de 21 mesos per a realitzar aquest pla, que tindrà una duració de 4 anys. El document recull dades sobre la població, la situació actual d’atur i d’habitatge, entre altres aspectes; així com informació sobre el Pla d’intervenció de serveis socials, el personal dedicat a això, les persones usuàries ateses i el grau de satisfacció amb el servei. “Felicite en nom de tot l’Ajuntament a l’equip de Serveis Socials pel treball que han realitzat per a redactar el Pla; tot el mèrit és d’ells”, manifestava la regidora. “Gràcies a aquest treball hem vist que cal continuar millorant la coordinació dels Serveis Socials i treballar en què la informació sobre aquest servei arribe a la població”.

Altres punts del Ple
D’altra banda, es va aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdit de dos expedients, amb els vots en contra del Partit Popular i del regidor no adscrit, Enrique Peinado. També es va ratificar unànimement el Conveni de col·laboració per a l’adhesió de la Plataforma de Ciutats Intel·ligents Connecta València; i es va aprovar per unanimitat la pròrroga de l’acord de col·laboració entre LABORA Servei Valencià d’Ocupació i l’Ajuntament per a la prestació conjunta de serveis d’intermediació laboral mitjançant el Punt Labora. 
A més, es va aprovar sol·licitar a conselleria una felicitació pública per als i les policies participants en l’operatiu del GP 2022 i la proposta de condecoració amb Distintiu Blau per part del Consell a la direcció de dita operativa. En aquest punt, la regidora de Seguretat, Talía Roselló, va expressar la intenció de l’Ajuntament d’instar el Consell a realitzar una felicitació pública a Protecció Civil. “Rebem a 120 persones voluntàries durant la celebració del GP de Motociclisme, que a més d’oferir el seu servei, porten recursos molt necessaris per a l’operatiu, com són les ambulàncies. Per això estem estudiant la manera que també reben una felicitació per la seua implicació i treball”, apuntava Roselló.

Pronunciament sobre la forma de gestió del departament de Salut de Manises
El nové punt de l’ordre del dia va ser presentat per la regidora de Sanitat i portaveu d’Esquerra Unida, Mª Ángeles Llorente, qui va exposar la Sol·licitud de Pronunciament sobre la forma de gestió del departament de salut de Manises emesa per la Junta de Personal d’aquest departament. La sol·licitud es va resoldre amb la pronunciació per part de PSOE, Esquerra Unida i Compromís a favor de la reversió a una gestió pública i amb l’abstenció a pronunciar-se per part del Partit Popular i del regidor no adscrit.

Mocions
Finalment, es van presentar dues mocions per part del portaveu de Compromís, José Vicente Guijarro. La primera expressava el desacord de l’Ajuntament amb el model de privatització dels departaments de salut de la Sanitat Pública i es va aprovar amb els vots a favor d’IU, Compromís i PSOE i amb les abstencions del Partit Popular i del regidor no adscrit. 
La segona moció instava el govern a exigir a la Unió Europea que es prohibisquen les importacions de productes agrícoles procedents de Turquia i Egipte mentre no s’apliquen les mateixes restriccions quant a l’ús de fitosanitaris que s’apliquen als estats membres de la UE; així com a exigir a la UE que implemente un tractament en fred unificat per a totes les importacions agrícoles de tercers països seguint el sistema requerit als països membres de la UE per a l’exportació a altres països. Aquesta moció es va aprovar per unanimitat.

Més informació sobre el projecte Connecta València
El projecte Connecta València, Territori Turístic Intel·ligent i Sostenible compta amb el finançament de Red.es i de la Diputació i persegueix els objectius d’incrementar i millorar la xarxa de comunicacions i la captació de dades mitjançant la implantació de sensors i punts wifi; millorar la capacitat del sistema de recepció, integració, anàlisi i protecció de dades; compartir les dades amb els actors públics i privats dels sectors implicats; i oferir informació al ciutadà i visitant mitjançant apps, panells i altres dispositius. “És un projecte pioner a Espanya que dotarà als municipis d’una infraestructura per a mesurar la mobilitat turística i també el seu impacte ambiental per a després poder analitzar les dades”, explicava l’alcalde.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*