Fotogalería: les Falles 2025 de Bunyol s’acomiaden amb la tradicional cremà després d’unes festes passades per aigua

Post també disponible en: Castellano

Les Falles 2025 de Bunyol van arribar a la seua fi en la matinada d’aquest dimarts a dimecres amb la cremà dels monuments fallers de les cinc comissions de la localitat: Buñol Pueblo, Nuevo Buñol, Reyes Católicos, Las Ventas i El Prado.

Malgrat unes festes marcades per la pluja, la nit de la cremà s’ha desenvolupat amb normalitat, posant el fermall final a uns dies de tradició, festa i emoció.

Les falles infantils van començar a cremar entre les nou i les deu de la nit, donant inici al ritual del foc que simbolitza el tancament de les festivitats. Posteriorment, a partir de les deu i mitja, va arribar el torn de les falles grans, seguint un ordre establit. En primer lloc, les flames van consumir els monuments de les comissions de El Pradot i Las Ventas. Després, va ser el torn de les falles de Nuevo Buñol i Reyes Católicos. Finalment, l’última falla a reduir-se a cendres va ser la de la comissió de Buñol Pueblo, posant així el punt final a aquestes Falles 2025.

El foc va il·luminar la nit buñolense i, entre aplaudiments i emoció, veïns i visitants van acomiadar unes festes que, malgrat les adversitats meteorològiques, han tornat a demostrar la passió i l’arrelament de la tradició fallera a Bunyol. Ara, amb la mirada posada en l’any vinent, l’esperit de les Falles continua viu en el record de tots els que han participat en aquesta celebració.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*