La Diputació de València reobri al trànsit el pont de Carlet que va col·lapsar per la DANA  

Post també disponible en: Castellano

El president Vicent Mompó i la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, acompanyen a l’alcaldessa i diputada d’Hisenda, Laura Sáez, durant els actes d’obertura d’una infraestructura clau per a la mobilitat del municipi.

El president qualifica la reobertura del pont, després d’una inversió de 4,2 milions d’euros, com “un símbol de la capacitat d’esta província per a alçar-se i seguir avant”.

La Diputació de València ha reobert al trànsit esta vesprada el pont sobre el riu Magre a Carlet, la principal infraestructura d’accés al municipi de la Ribera Alta, que va col·lapsar a conseqüència de la DANA del passat 29 d’octubre. 

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, al costat de la diputada de Carreteres i vicepresidenta segona de la institució provincial, Reme Mazzolari, han participat en els actes festius programats per l’ajuntament a l’entorn del pont al costat de l’alcaldessa i diputada d’Hisenda, Laura Sáez, membres de la corporació municipal i veïns i veïnes de la localitat.

Mompó ha posat en valor que la reobertura d’este pont “no és només la recuperació d’una infraestructura danyada, sinó un símbol de la capacitat d’esta província per a alçar-se i seguir avant”. En les seues paraules, “cada obra que culminem és un pas més cap a la normalitat que mereixen els nostres veïns, però també una garantia que estem millor preparats per a afrontar els reptes que puguen portar els pròxims mesos de tardor. La ciutadania ha de saber que no hem parat, que continuem treballant sense descans i que la nostra prioritat és retornar la seguretat i la confiança a tots els municipis afectats”.

Per part seua, la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, ha explicat que “la màxima prioritat era que el pont estiguera en servici per a l’inici del curs escolar, perquè això implica un increment substancial de la mobilitat en el municipi” i ha recordat que “cada dia són molts els veïns que han de travessar esta zona que connecta amb l’autovia i el polígon industrial”. 

“Per això -continua la també vicepresidenta segona de la Diputació- una vegada que el pont està operatiu per al pas de vehicles, les pròximes setmanes serviran per a culminar l’obra de manera definitiva amb els treballs finals a l’entorn de la infraestructura”.

En este sentit, l’alcaldessa de Carlet, Laura Sáez, ha volgut “agrair tant a l’empresa encarregada de les obres com a l’equip tècnic de Carreteres de la Diputació la seua sensibilitat a l’hora d’estructurar els treballs de manera que es poguera obrir com més prompte millor al trànsit” i recorda que “es tracta de la via que més trànsit suporta de tota la ciutat, per la qual cosa la seua posada en servici tindrà un enorme impacte positiu per als carletenses”. 

“Això suposarà -continua l’alcaldessa- evitar la marrada que suposava el pas provisional habilitat per l’ajuntament per a assegurar la connexió dels dos costats del terme municipal, pel que va a suposa un estalvi molt substancial de temps per a tots els que cada dia treballaran al polígon o s’han de desplaçar a altres municipis de la zona”.

Major seguretat i capacitat de desguàs

L’obra, amb una inversió pròxima als 4,2 milions d’euros, ha consistit en la demolició del tram danyat i la construcció d’un nou pont de 45,5 metres de longitud, amb una separació entre pilars que pràcticament duplica l’existent —de 9 a 20 metres—, la qual cosa permet augmentar de manera notable la permeabilitat enfront de futures crescudes del riu.

Els treballs han inclòs l’execució de 16 pilotes de 16,5 metres de profunditat i 800 mil·límetres de diàmetre, sis pilars de quasi cinc metres d’altura i la col·locació de deu bigues prefabricades de 21 metres cada una, a més de 450 metres cúbics de formigó i 60 tones d’acer.

De manera paral·lela, s’ha reconstruït el mirador de la zona del Dic mitjançant un mur prefabricat de huit metres d’altura, sustentat per 30 pilotes de 16,5 metres, que ha requerit 3.200 metres cúbics de farciment, 525 metres cúbics de formigó i 35 tones d’acer.

L’actuació s’ha completat amb obres complementàries de reparació i consolidació en la resta del pont, així com la reposició dels servicis bàsics afectats: aigua potable, sanejament, electricitat i telecomunicacions. 

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*