Post també disponible en:
En un habitatge de la localitat de Bétera es van trobar 107 galls, 70 d’ells en molt mal estat i amb evidències clares de maltractament.
També es trobava un gos i un guacamai blau, tots dos amb símptomes també de maltractament animal.
La Guàrdia Civil ha localitzat en un habitatge de la localitat de Bétera 107 galls —dels quals 70 d’ells es trobaven en molt mal estat—, un gos i un guacamai blau, tots ells amb evidències de maltractament animal. En l’operació s’ha investigat a dues persones pels suposats delictes de maltractament animal i tinença d’espècimen protegit.
La intervenció dels animals s’ha realitzat arran d’una operació on en el registre d’un domicili de la localitat de Bétera, es van localitzar nombrosos animals amb símptomes de maltractament. Per tal motiu, el SEPRONA de la Guàrdia Civil ha hagut d’intervindre per a fer-se càrrec dels animals.
En aquesta actuació, els agents van constatar l’existència de 107 galls de baralla, 70 d’ells en molt mal estat i amb clars símptomes de maltractament. Molts d’ells presentaven múltiples ferides, produïdes per ser emprats en combats organitzats de baralles de galls, trobant-se al costat d’aquests una cinta caminadora per a ser entrenats.
Els agents també han constatat l’existència d’un gos i un guacamai blau, tots dos amb evidents símptomes de maltractament animal, sent el gos retirat immediatament i entregat a un centre caní concertat sota la supervisió de l’Ajuntament de Bétera. Al guacamai blau requisat li havien sigut retallades les plomes de totes dues ales i mancava de documentació que acreditara la seua lícita tinença en tractar-se d’una espècie protegida. Per aquest motiu, el guacamai ha sigut decomissat i entregat en el Centre de Recuperació d’Aus Exòtiques de l’Ajuntament de València.
A conseqüència d’aquesta actuació han sigut investigades dues persones, un home i una dona de 40 i 36 anys d’edat.
En aquesta actuació ha col·laborat personal veterinari de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori de la Generalitat Valenciana.
Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Paterna.




Be the first to comment