Les oficines del Registre Civil de Llíria, Requena i Ibi comencen a funcionar amb el nou sistema de registre electrònic DICIREG

Post també disponible en: Castellano

Esta nova aplicació permet tramitar els expedients per mitjans electrònics i facilita als ciutadans l’accés telemàtic al Registre Civil.

Les oficines del Registre Civil dels partits judicials de Llíria, Requena i Ibi comencen a funcionar des d’este dilluns amb el nou sistema DICIREG, que permet la tramitació dels expedients per mitjans electrònics i facilita als ciutadans l’accés telemàtic al Registre Civil.

D’esta manera, s’abandonen definitivament els llibres físics i l’anterior sistema INFOREG, i tots els tràmits es realitzen mitjançant esta nova aplicació, que garantix una gestió més àgil, segura i interoperable.

A partir d’este 30 de juny de 2025, l’Oficina General del Registre Civil de Llíria i les seues oficines col·laboradores, un total de 42 municipis, —entre estes Bétera, la Pobla de Vallbona, l’Eliana, Riba-roja de Túria, Vilamarxant, Ademuz, Chelva, Marines o Nàquera— començaran a operar exclusivament amb esta ferramenta informàtica.

També, a partir d’este dilluns totes les gestions, tramitacions i assentaments registrals en el Registre Civil del partit judicial de Requena hauran de fer-se exclusivament a través de DICIREG. L’entrada en funcionament marca l’inici del procés de digitalització en el Registre Civil de Requena i les seues 26 oficines col·laboradores, situades en els municipis d’Alborache, Ayora, Buñol, Camporrobles, Caudete de las Fuentes, Chera, Cheste, Chiva, Cofrentes, Cortes de Pallás, Dos Aguas, Fuenterrobles, Godelleta, Jalance, Jarafuel, Macastre, Millares, Siete Aguas, Sinarcas, Teresa de Cofrentes, Turís, Utiel, Venta del Moro, Villagordo del Cabriel, Yátova i Zarra.

Un altre dels partits judicials en el qual es posa en funcionament el dia 30 esta aplicació és el d’Ibi, que comprén l’Oficina General del Registre Civil d’Ibi i les oficines col·laboradores del Registre Civil de Castalla, Onil i Tibi.

Nou model de Registre Civil

Este sistema informàtic té com a objectiu preservar la naturalesa del Registre Civil com un servici públic, gratuït que garantisca l’accés a tots els ciutadans, mitjançant una xarxa d’oficines dotada de servicis electrònics per a proporcionar la necessària proximitat als usuaris.

DICIREG, que substituïx el sistema anterior INFOREG, permet tramitar els expedients per mitjans electrònics, inscriure tots els fets relatius a l’estat civil de les persones que hagen d’accedir al Registre, organitza la publicitat de la informació registral en format digital i possibilita als ciutadans l’accés telemàtic a este, mitjançant la seua identificació electrònica.

Amb esta mesura, els registres civils passaran a denominar-se Oficines Generals del Registre Civil, i els antics registres civils municipals delegats en altres municipis es convertiran en oficines col·laboradores.

El personal de totes estes oficines continuarà desenrotllant les seues funcions amb el nou model i normativa actual.

Cal destacar que, la Comunitat Valenciana ha sigut una de les comunitats autònomes pioneres que ha establit el sistema DICIREG, destinant els recursos tecnològics i formatius necessaris per al seu funcionament.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*