Les pluges de juny superen a Requena i Aiora els 100 litres per metre quadrat on més ha plogut

Post també disponible en: Castellano

El mes de juny ha fet un parèntesi en la prolongada sequera que pateixen les comarques d’interior de la província de València, però encara és prompte per a determinar si s’ha produït un canvi de tendència en el comportament atmosfèric. Fins al dimecres 12 de juny, els acumulats en aquest mes eren bastant destacats en moltes zones.

Concretament en la pedania requenense de Casas del Riu, s’havien recollit 106.8 litres per metre quadrat d’aigua de pluja, en l’observatori de la cooperativa del Rebollar, 104 i en la cooperativa agrícola d’Aiora 102,2 litres, segons l’Associació Valenciana de Meteorologia –AVAMET–.

Per contra, on les precipitacions han sigut més escasses, en els dies transcorreguts de Juny, és en els llogarets de l’altiplà de Requena. Així les coses, en l’observatori que té l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries, en Camp Arcís, només van acumular 34.33 litres per metre quadrat.

Segons els agricultors, les pluges han arribat massa tard per a les parcel·les de vinya, oliveres i ametlers que estaven més afectades per la sequera, i per a les quals menys, suposaran un alleujament. Informa, Luis Ibáñez.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*