
Post també disponible en:
Castellano
El ple va aprovar a principis de mes una moció contra aquesta xacra social
L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ha celebrat aquest matí l’acte institucional en commemoració del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les dones. A l’acte han assistit representants de l’equip de govern encapçalat per l’alcalde, Robert Raga, així com regidors de la resta de formacions amb representació en el ple municipal.
A l’acte s’han sumat un any més els centres educatius de la localitat alguns dels alumnes de la qual han intervingut, també, en l’acte de lectura del manifest que ha encapçalat la regidora d’Igualtat, Lola Verdeguer. Els centres educatius que han pres part en aquest acte institucional són els del Col·legi Cervantes, Asunción de La nostra Senyora, Eres Altes, Mes d’Escote i Camp de Túria.
La jornada ha conclòs amb l’actuació musical de Bàrbara i Cate que han interpretat la cançó de Beatriz Luengo “Hawaii”, davant l’atenta mirada de tots assistents que s’han reunit en la Plaça de l’Ajuntament de Riba-roja de Túria. Finalment, l’associació de Buñoleras de la localitat han repartit xocolate i bunyols a tots els assistents a l’acte.
Cal recordar que el ple municipal va aprovar a principis d’aquest mes una moció de suport al Dia Internacional contra la Violència contra les Dones que s’ha celebrat hui 25 de novembre. La moció ha sigut consensuada i aprovada pel PSPV, el Partit Popular, Ciutadans, Compromís, Esquerra Unida, Podem Riba-roja Pot mentre que Vox ha votat en contra.
El text aprovat mostra el seu suport decidit a totes les víctimes, a les dones assassinades, als seus fills i filles orfes, a les seues mares, als seus pares, germans, germanes i amistats, amb els quals comparteixen el seu dolor, la seua desolació i el combat per aquesta causa. De fet, es refereixen a les 1.114 dones que han sigut assassinades des de l’any 2003, de les quals 36 dones corresponen a l’any 2021 i 21 xiquetes i xiquetes han quedat, al seu torn, orfes.
La moció confirmada per una majoria dels partits polítics, excepte Vox, recorda que la Nacions Unides defineix aquesta xacra social “com tot acte de violència basat en la pertinença al sexe femení que tinga o puga tindre com a resultat un mal o sofriment físic, sexual o psicològic per a la dona, així com les amenaces de tals actes, la coacció o la privació arbitrària de la llibertat, tant si es produeix en la vida pública o en la privada”.
La proposta aprovada pel ple reconeix que “hem avançat molt” però matisa que “encara queda encara moltes coses per millorar, el compromís ferm i contundent en les declaracions institucionals contra la violència de gènere, la formació i la sensibilització en la matèria per a tot el personal que treballa a l’ajuntament, especialment la formació específica de les persones que integren les comissions derivades dels protocols d’actuació davant l’assetjament sexual i per raó de sexe són instruments essencials en la lluita contra la violència de gènere”.
El ple aposta per la importància de difondre i projectar el treball de l’Àrea d’Igualtat com a estructura orientada a lluitar contra les violències masclistes i els protocols d’actuació a dur a terme en l’atenció i intervenció en els casos de violència de gènere. Per a això, defensa els recursos humans i materials suficients i permanents necessaris, així com la transversalitat en les accions impulsades.
La declaració aprovada proclama amb fermesa que “no permetrem ni un pas arrere en la lluita contra la violència de gènere, en la seua prevenció, en el seu tractament i en la reparació de les víctimes”, i fa una crida perquè aquests principis es puguen enarborar el dia 25 de novembre a tot el món en un acte de responsabilitat i el convenciment del final de la violència masclista.
La moció del ple de Riba-roja de Túria defensa, també, un reforç i posada en valor de les mesures contingudes en el Pacte d’Estat en matèria de violència de gènere, i el Pacte valencià contra la violència de gènere i masclista en el marc de les seues competències, en el seu seguiment i amb l’objectiu fonamental de combatre la violència contra les dones.
Finalment, s’insisteix en la necessitat de continuar impulsant des de l’Ajuntament de Riba-roja de Túria els plans d’igualtat mitjançant una promoció del treball multidisciplinari de la taula tècnica municipal de violència de gènere i la comissió anti-assetjament del consistori, així com una millora de les dades per a la sensibilització social i la planificació i avaluació de les polítiques d’igualtat.
Els partits signants proposen la realització d’un estudi consensuat en el Consell d’Igualtat que permeta posar el nom d’alguna dona rellevant de la història de Riba-roja de Túria en alguna sala o en un espai municipal.
Be the first to comment