Xest acull una Jornada per a la promoció del recurs d’acolliment en família educadora en l’àmbit municipal

Post també disponible en: Castellano

S’ha celebrat a Xest la Jornada per a la promoció del recurs d’acolliment en família educadora en l’àmbit municipal promoguda des de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques inclusives de la Generalitat i organitzada pel Departament 6 del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, al qual pertany Xest. L’activitat ha tingut lloc aquest passat divendres, en horari de 9,00 a 14,00 hores, en el Centre de Formació de Persones Adultes.

Els objectius d’aquesta jornada són actualitzar els coneixements en matèria d’acolliment familiar, establir un protocol bàsic amb les accions i passos a seguir en la promoció del recurs en l’àmbit municipal, compartir una guia-resumeixen actualitzada de les diferents entitats col·laboradores i mostrar experiències i recursos per a la promoció i difusió de l’acolliment familiar.

La sessió s’ha obert amb la benvinguda de Teresa Antón, treballadora social del departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Xest, i amb la presentació per part de la regidora de Serveis Socials, Mª Ángeles Llorente, qui ha saludat a totes les persones assistents i ha destacat la importància de la labor que realitzen els i les professionals del sector. “Garantir els drets de la infància desprotegida a través de l’acolliment familiar és la tasca que ens porta hui ací; tasca encomiable perquè els primers anys de la vida són fonamentals en el desenvolupament de les persones. Aquesta trobada és molt important perquè hui sou ací per a compartir idees i per a aprendre”, manifestava la regidora. “Vull agrair a totes les persones que treballeu en l’àmbit dels Serveis Socials la labor essencial que exerciu, mai bastant reconeguda. És curiós, però moltes persones encara opinen que els Serveis Socials són només per a persones majors, immigrants o col·lectius vulnerables i no s’han parat a pensar que en algun moment de la vida tots i totes necessitarem suports i cures i tal vegada algun tipus d’ajuda. El vostre treball de prevenció, de gestió, d’orientació, d’assistència personal, d’acompanyament social i d’atenció comunitària és un pilar fonamental de la societat, sense el qual la dignitat de molts éssers humans es veuria seriosament amenaçada. Us felicite perquè la vostra professió és de compromís, de servei, solidaritat i amor per l’ésser humà i, viscuda amb entusiasme, resulta de les més apassionant: humanitzar els serveis socials és un repte al qual us enfronteu cada dia, llaurant el camí cap a una societat més justa i humana”.

L’acte ha comptat amb la presència de Flor Clots, supervisora del Departament número 6 de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives; Sara Faubel, cap de la secció d’Acolliment familiar i Punt de trobada familiar de protecció; Lola Navalón i Carmen Martorell, de la Unitat d’Acolliment en Família Educadora i Extensa (UAFEE) de la Direcció territorial; així com de tècnics i tècniques dels equips d’atenció primària de diferents localitats de la província.

Després de la presentació ha començat una taula redona sobre acolliment familiar titulada “Acolliment familiar, realitat actual”, a càrrec de la UAFEE de la Direcció territorial; i una xarrada titulada “L’A,B,C de l’acolliment familiar”, a càrrec de Luisa Vega, tècnica de Acaronar.

Després d’un breu descans, la jornada ha prosseguit amb tres ponències impartides per professionals de diferents municipis: “El paper del municipi en l’Acolliment Familiar”, a càrrec de Mercedes Roig, Ana María Iborra i Rosa María Cebrián; “Entitats, experiències i recursos”, guiada per Esther Fabado, Ricardo Casadó i Cristina Navarro; i “El municipi acollidor com a futur”, per part d’Empar Sempere.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*