El passat 26 de març el Consell Nacional de l’Aigua va aprovar el mateix text que va eixir el dia 14 de març del Consell d’Aigua de la Demarcació, el nou Pla de Conca del Xúquer que perjudica notablement al Xúquer, l’Albufera i la Ribera. Si aquest Pla ja era insostenible en la seua redacció inicial, que va eixir a exposició pública el passat 7 d’agost, en la seua última fase va empitjorar de manera notable fruit de negociacions opaques, realitzades d’esquena a la societat i a molts dels sectors implicats.
Però si greu és el Pla aprovat no menys greu és el protocol firmat entre el Ministre d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, Miguel Arias Cañete, i el Vicepresident del Consell de la Generalitat Valenciana, José Císcar Bolufer.
El protocol firmat, vol vendre el Xúquer al lobby de l’aigua d’Alacant, obrint de bat a bat un nou transvasament des de Cortes de Pallàs o des d’Antella.
Es per això que volem tindre el recolzament de tots els grups municipals de Benifaió per a manifestar de forma conjunta la seua repulsa i indignació pel resultat del Pla de Conca que perjudica de manera notable al Xúquer, l’Albufera i la Ribera, així com pel protocol firmat pel Ministre d’Agricultura i el Vicepresident del Consell i per donar suport a les mobilitzacions acordades per la Mesa pel Xúquer així com les iniciatives que es presenten a Europa per tal de denunciar i revertir els aspectes més perjudicials d’aquest pla.
El PSPV-PSOE de Benifaió s’ ha sumat ja de forma activa a totes les reivindicacions que es tenen previstes per aquest mes de maig i el mes de juny per part de la Mesa pel Xúquer, que està composada per organitzacions ecologistes, sindicals, agràries, comunitats de regants, ajuntaments i organitzacions socials, va acordar denunciar aquest pla a Europa i mobilitzar-se per manifestar la seua protesta i indignació, així com per revertir els acords que tant perjudiquen al Xúquer, l’Albufera i la Ribera.

Be the first to comment