Post també disponible en:
El concert, que se celebrarà el 16 d’agost a l’Auditori de Sant Lluís, reunirà més de 300 músics de L’Artística i L’Harmònica en una edició històrica.
El Palau de les Arts Reina Sofia ha sigut l’escenari triat per a presentar la 50a edició del Concert Mano a Mano de Bunyol, un esdeveniment que després de mig segle d’història es reafirma com un de les fites musicals més singulars i prestigiosos de la Comunitat Valenciana. Aquest 2025 es compleixen 51 anys des d’aquella primera edició celebrada en 1974, encara que serà el 50é concert, ja que l’esdeveniment no va poder celebrar-se en 2020 i 2021 a causa de la pandèmia.
L’alcalde en funcions i regidor de Festes de l’Ajuntament de Bunyol, Sergio Galarza ha obert la presentació agraint el treball de totes dues societats musicals i subratllant el valor cultural del concert. “Bunyol és un poble amb dues bandes centenàries i amb músics repartits per tot el món. El que vivim cada agost a l’Auditori de Sant Lluís és una cosa única, i mereix ser reconegut com el que ja és de facto: una cita d’interés internacional”, ha afegit.

L’acte ha comptat també amb la participació dels màxims representants de les dues societats musicals protagonistes. Per part de la SM L’Artística, han intervingut el seu president Manuel Ferrando i el director Mario Ortuño. En representació del CIM L’Harmònica, han sigut presents la seua presidenta Rosario Pardo i el director Saül Gómez.
Galarza ha anunciat que el President d’Honor del concert serà enguany el compositor i director Óscar Navarro, de qui ha destacat “el seu vincle amb la música de banda i la seua projecció internacional, que fan d’ell el perfil ideal per a acompanyar una edició tan especial com aquesta”.
Óscar Navarro és un dels compositors i directors espanyols amb major projecció internacional de la seua generació. Guardonat amb més d’una vintena de premis —entre ells els Hollywood Music in Media Awards i una nominació als Goya—, la seua música ha sigut interpretada per orquestres com la BBC Philharmonic, The Cleveland Orchestra o la Tchaikovsky Symphony Orchestra, i ha sonat en escenaris de referència com el Carnegie Hall de Nova York, el Musikverein de Viena o La Scala de Milà. Ha treballat per a institucions com la Casa Reial, l’Orquestra i Cor Nacionals d’Espanya o la Universitat del Sud de Califòrnia, on es va especialitzar en composició per a cinema. A més, dirigeix la seua pròpia editorial i orquestra, i és membre de l’Acadèmia del Cinema Espanyol i dels Latin Grammy.
Durant la presentació, els representants de totes dues societats musicals han compartit els programes que interpretaran enguany i han subratllat la dimensió artística i emocional de l’esdeveniment.
La presidenta de L’Harmònica, Rosario Pardo, ha destacat que “el Mano a Mano no és només una cita musical, sinó una oportunitat de retrobament, d’emoció compartida i de celebració del compromís col·lectiu amb la música”. I ha afegit que es tracta també de “un espai per a mostrar el talent dels músics de Bunyol, el seu esforç, la seua formació i el seu amor pel que fan”.
El director del CIM, Saül Gómez, ha explicat que el programa de L’Harmònica porta per títol “El dolor a través de la música”, com a homenatge a dos músics molt volguts morts recentment. “El repertori traça un recorregut emocional, des del dolor a la llum, amb obres de Maslanka, Prokófiev i Luis Serrano Alarcón, i un tancament espectacular que converteix la música en transformació”, ha assenyalat.
Per part seua, el president de L’Artística, Manuel Ferrando, ha subratllat que el Mà a mà és “un acte carregat d’emoció, on la música no sols s’interpreta, se sent. És el reflex d’una tradició viva que dona treball, que forma a centenars de músics, i que demostra que Bunyol és un referent a tot el món”.
El director de L’Artística, Mario Ortuño, que s’acomiada aquest any de la batuta després de sis temporades al capdavant de la banda, ha titulat el seu programa “Metamorfosi”, com a reflex d’aquesta etapa de transició personal i col·lectiva. “Són més de 300 músics els que es pujaran a l’escenari. Aquest concert és la prova que en aquest poble xicotet es fa una cosa molt gran”, ha afirmat. El seu programa inclou obres de Paul Dooley, Paul Hindemith i Vicent Ortiz Gimeno, amb peces d’alta exigència tècnica i artística.
Enguany serà el CIM L’Harmònica qui obrirà la vetlada, i tancarà L’Artística, que també interpretarà l’Himne de Bunyol, aquesta vegada sota la direcció del president d’honor, Óscar Navarro.

Be the first to comment