Cortes de Pallàs, Millars, Aiora, Cofrents i Zarra, premiats per lluitar contra la despoblació

Post també disponible en: Castellano

Cortes de Pallàs, Millars, Aiora, Cofrents i Zarra han sigut les localitats premiades per la plataforma ‘Vine’t a Viure a un Poble’, al costat d’Iberdrola, per la seua lluita contra la despoblació i l’ús d’energies renovables com a element que ajuda a la sostenibilitat dels entorns rurals.  

El municipi d’Aiora ha acollit el lliurament dels guardons “Pobles amb Futur” que entreguen la plataforma per a lluitar contra la despoblació ‘Vine’t a Viure a un Poble’ i Iberdrola, amb els quals es reconeix el seu esforç per a revitalitzar els entorns rurals i l’ús de les energies renovables com a element dinamitzador de les economies locals. Els premiats han sigut els municipis de Cortes de Pallàs, Millars, Aiora, Cofrents i Zarra. 

A l’acte han acudit els alcaldes dels municipis que han volgut aprofitar l’ocasió per a reivindicar una sèrie de preocupacions del món rural com és la necessitat d’agilitzar la burocràcia administrativa a l’hora d’ajudar als emprenedors, una major sensibilització cap als pobles per part dels regidors polítics autonòmics i nacionals, així com la necessitat de desenvolupar accions i ajudes que afavorisquen la implantació de nous empresaris en la zona que generen nous llocs de treball.

La delegada responsable territorial de renovables en la Comunitat Valenciana, Sandra Machiran, ha subratllat que “Iberdrola promou les energies renovables com a motor de desenvolupament rural i d’aquesta manera els pobles emergeixen com a garantia de futur amb nombroses iniciatives entorn de principis ‘verds’ que impulsen la seua activitat i a la seua població. Nosaltres ens casem amb els pobles, busquem una harmonia total entre la naturalesa, el poble, la seua història i els veïns.”.

Els premis han sigut recollits pels regidors dels municipis que han destacat l’efectivitat d’aquests guardons ja el premi comporta la seua inclusió en la plataforma www.venteaviviraunpueblo.com el que s’ha traduït en almenys 4 noves famílies que s’han interessat en la zona i la possibilitat que diverses inversions vinculades amb el turisme rural puguen dur-se a terme.

Diversos empresaris d’aquests pobles han acudit al lliurament dels guardons, com el Xef Kiko Lázaro, propietari del restaurant Pinea a Aiora, qui després de desenvolupar la seua carrera professional en prestigiosos restaurants a València va decidir apostar per un poble per “crear una eina que ajudara al fet que la gent vinguera al poble, que no s’haguera d’anar com vaig haver de fer jo. Volem crear una escola de cuina i la majoria dels nostres productes són de quilòmetre zero; volem també fomentar que les persones amb minusvalidesa puguen treballar el camp, que tinguen uns ingressos i nosaltres adquirir aqueixos productes” un projecte molt altruista, que assegura està donant els seus resultats però que també requereix de molt de temps “en un poble es té una vida més senzilla, això és el que busquem, assaborir el temps”  comenta Kiko juntament amb la seua parella Elisabet Navarro qui no sols li va animar a instal·lar-se en un poble sinó que participa del restaurant com a cap de sala. 

També ha acudit el jove Raúl Martínez que deixe València per a obrir una perruqueria a Zarra. Raúl assegura que el seu negoci funciona i que ha aconseguit adquirir un habitatge “res del que he pogut aconseguir a Zarra l’haguera pogut aconseguir en una ciutat com València on tot és molt més difícil i molt més car”.

Finalment ha participat en l’esdeveniment la gerent de la Societat Cooperativa Apícola d’España María Isabel Murcia, qui ha volgut l’explicar la necessitat de defensar la producció de mel com a producte que millora la qualitat de vida als pobles i la seua economia

El premi “Pobles amb Futur” comporta la realització d’una vídeo-fitxa de cadascun dels municipis guardonats per a ‘Vine’t a Viure a un Poble’, la plataforma més moderna i completa per a animar als urbanites a instal·lar-se en entorns rurals. Juntament amb la vídeo-fitxa, els veïns d’aquests pobles podran usar altres eines com les borses d’ocupació, habitatge i traspassos, formació en línia gratuïta en noves tecnologies i un Marketplace per a donar visibilitat als serveis i productes locals.

Un nou paisatge energètic que fixa població en entorns rurals

Iberdrola accelera la seua estratègia per a la consolidació d’un model energètic de futur, impulsant les seues inversions en renovables en Comunitat Valenciana, confiant que contribuiran a la recuperació verda i crearan oportunitats per al desenvolupament econòmic sostenible a la regió.

La companyia promou les energies renovables com a motor de desenvolupament rural i d’aquesta manera els pobles emergeixen com a garantia de futur, és el cas d’aquests pobles, envoltats per parcs eòlics i plantes fotovoltaiques, que se sumen a altres projectes pròxims que Iberdrola està impulsant i que contribuiran a una recuperació sostenible de la crisi i permetran crear ocupació local.

Energia renovable, agricultura i ramaderia: la simbiosi és possible

La coexistència de cultius i pastura i instal·lacions solars fotovoltaiques està avançant cap a la sostenibilitat de tots dos sectors.

L’energia renovable i el sector primari venen demostrant que no sols conviuen en un mateix espai, sinó que es complementen i beneficien de cadascuna de les seues actuacions. El doble ús del terreny per a agricultura i energia alleuja la pressió sobre els ecosistemes i la biodiversitat, que es veuen afectats quan s’amplien les zones de cultiu. Iberdrola desenvolupa nombroses iniciatives que conjuguen la instal·lació de projectes renovables amb la generació i aprofitament dels serveis ecosistèmics generats en les seues plantes, com són l’aprofitament ramader, l’apicultura i cultiu d’aromàtiques. 

El desenvolupament de plantes fotovoltaiques s’està convertint en vertaders refugis per a la biodiversitat, a través de la creació i conservació d’ecosistemes i a l’absència d’activitat humana a l’interior dels recintes.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*