Els cavistes valencians donen la benvinguda a l’estiu amb una festa en el barri de la Vila de Requena

Post també disponible en: Castellano

L’esdeveniment ‘Requena és Cava’ proposa una jornada en el bressol del cava valencià amb gastronomia, música, enoturismo i els millors caves elaborats pels set cellers de laAsociación d’Elaboradors de Cava de Requena.El dissabte 15 de juny a partir de les 19.30 hores la plaça de La Vila de Requena tornarà a efervercer de bambolles espurnejants amb una nova edició de l’esdeveniment ‘Requena és Cava’, una cita ineludible per als amants dels espumosos de qualitat que arriba enguany carregada de novetats.

La cita, que està organitzada per l’Associació d’Elaboradors de Cava de Requena, reivindica el paper del terme municipal de Requena com a únic municipi de la Comunitat Valenciana en el qual està permés elaborar vins espumosos sota el mètode tradicional emparats pel Consell Regulador D.O. Cava. A més, el col·lectiu pretén contribuir a acabar amb l’estacionalitat en el consum de caves plantejant els seus espumosos com a perfectes companys en l’època estival.

Requena és Cava es postula com la proposta perfecta per a descobrir i gaudir els espumosos en un dels emplaçaments més emblemàtics de Requena, bressol del cava valencià. Els set cellers que formen part de l’associació: Coviñas, Barraques Carrascal, Domini de la Vega, Hispà+Suïsses, Marevia, Pagament de Tharsys i Torre Oria; presentaran al públic que s’acoste fins a la plaça de La Vila les últimes anyades dels seus caves més representatius i algunes interessants novetats que han anat veient la llum aquests últims mesos. En l’apartat gastronòmic, el col·lectiu de Clochineros de València, la taverna Patapuerca, carnisseria El Serrà, Formatges Foia de l’Església i restaurant Holly Food oferiran les seues propostes gastronòmiques, convertint-se en els millors aliats per als espumosos requenenses en l’arrancada oficiosa de la temporada d’estiu a l’interior de València.

Per a Rebeca García, presidenta de l’Associació d’Elaboradors de Cava de Requena, el del dissabte 15 de juny “és un esdeveniment que ens acosta a la nostra gent. Enguany la cita té un significat especial, perquè és la primera des que la Comunitat Europea ha confirmat la sentència que ens permet cridar a aquesta subzona de la denominació d’origen com Cava de “REQUENA” i esperem poder brindar amb tots nostres cavalovers per a celebrar-ho”. García recorda que “activitats com aquesta serveixen per a posar en valor la singularitat dels nostres caves, nascuts en altitud, amb un clima i un terroir que potencien la seua frescor i capacitat de guarda; però també per a desestacionalitzar el consum, demostrant en la pràctica que els nostres caves són perfectes per a l’estiu i l’estil de vida Mediterrani”.

La jornada està programada per a dissabte que ve 15 de juny i se celebrarà en la Plaça de Barnús (coneguda popularment com Plaza de La Vila), en ple centre del barri antic de la ciutat de Requena, en horari de 19.30 a 23.30 hores. Per a poder degustar els caves elaborats pels cellers participants s’implantarà un sistema de tiquets de degustació, que inclourà una copa de cristall personalitzada i un pràctic portacopas.

’Requena és Cava’ és un esdeveniment organitzat per l’Associació d’Elaboradors de Cava de Requena i l’Ajuntament de Requena i compta amb el patrocini i col·laboració de València Turisme, la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca i Cajamar. Informa, Luis Ibáñez.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*