Post també disponible en:
Gloria Calero s’ha reunit amb l’alcalde i representants dels Cossos de Seguretat, i ha visitat les obres de restauració de l’Església de l’Asunción
La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, ha visitat aquest dimecres el municipi valencià d’Utiel. La delegada ha mantingut una reunió de treball a l’Ajuntament amb l’alcalde, Fernando Benlliure, i amb representants de les Forces i Cossos de Seguretat. A més, Gloria Calero ha visitat les obres de restauració de l’Església de l’Asunción de La nostra Senyora d’Utiel, finançades a través de 1,5% Cultural. El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana aporta el 70% del pressupost total de l’actuació. La delegada del Govern ha recordat que el programa del 1,5% Cultural “és la principal eina de l’Administració General de l’Estat per a respondre al mandat constitucional pel qual els Poders Públics han de garantir la conservació i promoure l’enriquiment del patrimoni històric, cultural i artístic dels pobles d’Espanya i dels béns que l’integren”.
El projecte de Llei de Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) per a l’exercici 2022 contempla una aportació de 4.003.969,79 euros del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per a projectes de recuperació i posada en valor del patrimoni històric en la Comunitat Valenciana, amb càrrec als fons que es generen per al 1,5% Cultural a conseqüència de la contractació de l’obra pública. La inversió total prevista en el territori valencià per les entitats i administracions participants, incloent les aportacions de l’Estat, és de 6.346.402,57 euros.

Be the first to comment