La Diputació impulsa la transformació de l’accés al polígon Ciutat de Carlet per a millorar la mobilitat i afavorir el creixement empresarial

Post també disponible en: Castellano

Reme Mazzolari i l’alcaldessa Laura Sáez visiten les obres d’una actuació de més de dos milions d’euros que augmentarà la capacitat de la rotonda i reorganitzarà tot l’entorn viari.

La vicepresidenta segona de la Diputació de València i diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, i l’alcaldessa de Carlet, Laura Sáez, han visitat este dilluns les obres de millora de l’accés al polígon industrial Ciutat de Carlet, una actuació impulsada per la institució provincial per a reforçar la seguretat viària, agilitzar la circulació i adaptar esta infraestructura al creixement experimentat per una de les principals àrees industrials de la Ribera Alta.

L’actuació, la qual compta amb una inversió de més de 2,15 milions d’euros, suposarà una transformació integral de l’accés al polígon des de la carretera Creu Negra, principal connexió amb l’A-7. El projecte permetrà incrementar la capacitat de la rotonda actual, reorganitzar els accessos i preparar este enclavament estratègic per a les futures necessitats de mobilitat del municipi. 

Durant la visita, Mazzolari ha destacat que «amb esta intervenció millorem l’accés de centenars de treballadors i veïns, reforcem la seguretat viària i oferim a les empreses unes comunicacions concordes amb la rellevància que té este polígon per a l’economia de Carlet i de tota la comarca».

En esta línia, Mazzolari subratlla que «el concepte d’este equip de govern de la gestió de carreteres de la Diputació passa també per promoure el creixement dels nostres pobles, de manera que generen oportunitats i contribuïsquen a fer més competitives les economies locals».

Per part seua, l’alcaldessa de Carlet, Laura Sáez, ha subratllat que «esta intervenció no sols ve a donar resposta a les actuals necessitats del parc empresarial i dels seus usuaris, sinó que s’avança a les que tindran els sectors Piscina i Fornals, tal com contempla el planejament urbanístic» i recorda que «la millor gestió és la que atalla els problemes abans que es generen».

Més capacitat, més seguretat i millor connexió

La principal actuació consistix a ampliar la rotonda existent, el radi exterior de la qual passarà de 25 a 37 metres, incrementant la seua capacitat per a absorbir el trànsit i millorant la fluïdesa dels moviments d’entrada i eixida cap a la A-7, el nucli urbà i el polígon industrial. El nou disseny eliminarà a més l’actual encreuament en T del vial de ronda, un dels punts més sensibles des del punt de vista de la seguretat viària, integrant-lo directament en la glorieta. 

El projecte inclou així mateix la reorganització dels carrers Garbí i Mestral, la creació d’una nova zona enjardinada en el tram final d’esta última i la construcció d’un aparcament de 3.348 metres quadrats amb capacitat per a 119 vehicles, mantenint la funcionalitat de l’àrea industrial després de la nova ordenació del trànsit. 

Les obres incorporen també noves solucions de drenatge adaptades a episodis de pluges intenses, millores a la urbanització i el tractament paisatgístic de l’entorn, a més de deixar preparada la infraestructura per a la seua futura connexió amb la ronda prevista en el planejament urbanístic de Carlet i per a una possible ampliació de la carretera Creu Negra en direcció a la A-7.

Mi banner