
Post també disponible en:
Castellano
15 motoserres valorades en 9500 euros van ser sostretes de l’interior d’un magatzem en la localitat de Bétera (València)
Després d’interposar denúncia i, desavenint el consell dels agents, el perjudicat va intentar prendre’s la justícia per la seua mà
Conseqüència d’aquests fets 7 persones han sigut detingudes
La Guàrdia Civil de València deté als 2 responsables del robatori amb força de 15 motoserres en la localitat de Bétera (València) valorades en 9500 euros. A més, altres 4 persones, entre ells el propi denunciant, ha hagut de ser detingut després de desavindre les indicacions dels agents.
A la fi del passat mes d’abril, un ciutadà de la localitat valenciana de Bétera va denunciar la sostracció del seu magatzem de 15 motoserres valorades en 9500 euros. El fill del denunciant, després de consultar en diferents pàgines webs de compravenda d’articles de segona mà, va localitzar un anunci en el qual es venien motoserres que podrien coincidir amb les que se’ls havien sigut sostretes.
Després de donar avís als agents de la Guàrdia Civil d’aquests fets, es van iniciar les investigacions per a aclarir la identitat dels autors del delicte; no obstant això, el denunciant, per pròpia iniciativa, es va posar en contacte amb el venedor, qui desconeixia que aquest era el legítim propietari d’aquestes, perquè li enviara fotografies de les motoserres. Després de comprovar que aquestes eren les de la seua propietat i desavenint les indicacions dels agents, es va dirigir al costat d’altres acompanyants a la direcció que el venedor li havia proporcionat, a Puçol, on va intentar entrar en l’habitatge mitjançant actes violents.
Una vegada va aconseguir entrar en aquesta, tant el denunciant com els seus acompanyants van començar a registrar l’habitatge sense aconseguir donar amb el parador de les motoserres. L’habitant de l’habitatge va haver de fugir per una de les finestres de la casa, acudint a la caserna de la Guàrdia Civil més pròxim per a denunciar aquests fets.
Aqueixa mateixa vesprada, tant el denunciant com altres acompanyants, van tornar a l’habitatge de Puçol per a llançar pedres a les finestres i amenaçar al seu inquilí amb produir-li lesions, acusant-lo de ser l’autor del robatori de les motoserres.
Els agents de la Guàrdia Civil, en la seua labor d’investigació, van aconseguir esbrinar que l’inquilí del citat habitatge únicament havia publicat l’anunci, no sent partícip en el delicte del robatori amb força.
Després de diversos dies d’indagacions, els agents van aconseguir donar amb el parador dels 2 autors del delicte de robatori, trobant a l’interior del vehicle d’un d’ells 7 de les motoserres sostretes, assegurant que la resta ja havien sigut venudes. Les motoserres recuperades, valorades en 7000 euros, van ser retornades al seu legítim propietari.
Finalment, a primers de juny es va procedir a realitzar les següents detencions: a l’inquilí de l’habitatge de Puçol per un delicte d’encobriment, als 2 autors del robatori amb força en les coses per la sostracció de les motoserres i, al denunciant i altres 3 persones més se’ls van imputar els delictes de realització arbitrària del propi dret, delicte de violació de domicili i amenaces.
Tots els detinguts són homes, d’edats compreses entre els 21 i els 41 anys, 4 d’ells de nacionalitat espanyola, 2 de nacionalitat hondurenya i 1 de nacionalitat romanesa.
Des de la Guàrdia Civil s’aconsella seguir les indicacions dels agents durant la labor d’investigació, per a no entorpir la mateixa i evitar danys tant personals com materials.
Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 2 de Llíria i en el Número 4 de Massamgrell. .
Be the first to comment